اقتصادیخبر اول

جهش 96 پله‌ای رتبه عراق در سرعت اینترنت

وزارت ارتباطات عراق ضمن اعلام آغاز به‌کار پروتکل دروازه‌ای مرزی اینترنت عراق، خبر داد که این کشور به لحاظ سرعت اینترنت 96 رتبه پیشرفت داشته است.

میدل ایست نیوز: وزارت ارتباطات عراق ضمن اعلام آغاز به‌کار پروتکل دروازه‌ای مرزی اینترنت عراق، خبر داد که این کشور به لحاظ سرعت اینترنت 96 رتبه پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) «ارکان الشیبانی»، وزیر ارتباطات عراق، در کنفرانسی مطبوعاتی به مناسبت آغازبه‌کار رسمی پروتکل دروازه‌ای مرزی اینترنت گفت که این پروژه راهبردی و در عرصه ارتباطات عراق بسیار مهم است و باعث کاهش حملات سایبری می‌شود ضمن آنکه برای کشور درآمد هم دارد.

وی افزود که عراق تنها کشور جهان بود که این پروتکل را نداشت و سال گذشته قرارداد آن را با شرکت «نوکیا» امضا کرد و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

الشیبانی افزود که عراق در مدتی کوتاه توانست در سرعت اینترنت از رتبه 138 جهان به رتبه 42 برسد و این جهش 96 رتبه‌ای دستاورد مهمی برای عراق است.

وی گفت که این وزارتخانه از این طریق درآمدزایی داشته و 134 میلیارد دینار به وزارت دارایی و 10 میلیارد دینار به استان ذی‌قار و 5 میلیارد دینار به استان نجف اشرف پرداخته است.

وزیر ارتباطات عراق گفت که بعد از اجرای کامل پروژه فیبر خانگی تا حداکثر یک سال آینده، رتبه عراق در سرعت اینترنت به زیر 20 افزایش خواهد یافت.

دو سال پیش، وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که پس از 13 سال تأخیر در عملی شدن پروژه پروتکل دروازه ای مرزی، در سه روز گذشته کمیته مرکزی وزارت ارتباطات در جلسات پی در پی با حضور وزیر و بررسی های لازم از میان 5 شرکت پیشنهاد دهنده و با رعایت قیمت های رقابتی، این پروژه را به شرکت نوکیا واگذار کردند.

این بیانیه افزوده که این پروژه سنگ بنای مهمی در حفظ امنیت و استقلال کشور و جلوگیری از هرگونه سرقت است و باعث تقویت اقتصاد عراق و جلوگیری از سودجویی و اخاذی الکترونیکی و نیز کنترل صفحات فیک در شبکه های اجتماعی می شود.

در این بیانیه تأکید شده که این اقدام پس از پیگیری های دفتر مشاور امنیت ملی و سازمان ارتباطات و رسانه و دستگاه های اطلاعات ملی و امنیت ملی و وزارت ارتباطات به سرانجام رسیده و یکی از بزرگ ترین پروژه های زیرساختی این وزارخانه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا