سیاسی

عرضه 30 فرصت سرمایه‌گذاری در صنایع نظامی عربستان به ارزش 32.5 میلیارد دلار

رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان خبر داد که این کشور در پی ارائه 30 فرصت سرمایه‌گذاری در صنایع نظامی به ارزش 32.5 میلیارد دلار است.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان خبر داد که این کشور در پی ارائه 30 فرصت سرمایه‌گذاری در صنایع نظامی به ارزش 32.5 میلیارد دلار است.

به گزارش «الشرق»، «احمد العوهلی»، رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان اعلام کرد که این کشور تا سال 2030 دست‌کم 50 درصد نیاز تسلیحاتی خود را از داخل تأمین خواهد کرد.

وی افزود که تعداد تأسیسات و بنگاه‌های فعال در بخش صنایع و خدمات نظامی از 5 بنگاه به 187 بنگاه رسیده و تا پایان ماه سپتامبر برای 315 شرکت و بنگاه مجوز صادر شده است.

العوهلی تأکید کرد که سند راهبرد ملی صنایع که اخیرا ولیعهد عربستان آن را ابلاغ کرد نقش بسیار مهمی در بومی‌سازی صنایع نظامی عربستان خواهد داشت.

او پیش‌تر گفته بود که نسبت تأمین نیازهای تسلیحاتی کشور توسط شرکت‌های داخلی از 2 درصد در سال 2017 به 11.7 درصد در پایان سال 2021 رسیده است.

در ماه مارس گذشته نیز شرکت امریکایی «ریتئون» اعلام کرد که در حال بررسی راه‌اندازی خط تولید ساخت برخی قطعات سامانه دفاعی پاتریوت در عربستان است.

هفته گذشته «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، طی مراسمی با رونمایی از «راهبرد ملی صنایع» گفت که عربستان همه امکانات لازم برای تبدیل شدن به یک اقتصاد صنعتی رقابتی و پایدار شامل نیروی جوان و موقعیت جغرافیایی و مواد طبیعی و شرکت‌های پیشروی صنعتی را دارد.

او گفت که بخش صنعت از مهم‌ترین ارکان سند چشم‌انداز 2030 عربستان است و اهتمام ویژه‌ای به آن وجود دارد و افزود که از زمان اعلام این سند تعداد واحدهای صنعتی عربستان از حدود 7 هزار واحد با رشد 50 درصدی به 10 هزار و 640 واحد در سال 2022 رسیده است و دولت در نظر دارد که این تعداد را تا سال 2035 به 36 هزار واحد صنعتی برساند.

در راهبرد ملی صنایع عربستان 800 فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش یک هزار میلیارد ریال عربستان (266.24 میلیارد دلار) پیش‌بینی شده است تا حجم صادرات صنعتی عربستان را تا سال 2030 به 148.3 میلیارد دلار برساند.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا