سیاسی

رایزنی وزرای خارجه امارات و بریتانیا پیرامون تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله اوکراین

وزرای خارجه امارات و بریتانیا درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین و اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی برای آن رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و جیمز کلیورلی، وزیر خارجه بریتانیا درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین رایزنی کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، دو طرف طی مکالمه ای تلفنی، روابط و همکاری دوجانبه امارات و بریتانیا و راه های تقویت آن در راستای خدمت به منافع مشترک را بررسی کردند.

آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین و اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی و تقویت پاسخ به پیامدهای بشری آن از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

بن زاید بر اهمیت تقویت همکاری بین المللی مثبت و سازنده برای حل چالش های مربوط به صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد.

وی بیان کرد که امارات از همه تلاش ها برای تثبیت صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی و پاسخ به آرمان های ملت ها در دستیابی به توسعه و رفاه پایدار حمایت می کند.

وزیر خارجه امارات بر اهتمام کشورش و بریتانیا به تقویت و توسعه چشم اندازهای همکاری مشترک در راستای خدمت به منافع مشترک تاکید کرد.

پیش از این محمد بن زاید، رئیس امارات در 11 اکتبر در سفر به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تحولات بحران اوکراین را بررسی کرده بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا