خبر اولسیاسی

تاکید بحرین و عمان بر تشکیل کشور مستقل فلسطین و آتش بس دائمی در یمن

پادشاه بحرین و سلطان عمان در بیانیه مشترکی بر حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین و اهمیت تداوم تلاش ها برای آتش بس دائمی در یمن تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و هیثم بن طارق، سلطان عمان امروز در کاخ الصخیر در منامه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، دو طرف روابط تاریخی متمایز و زمینه های همکاری و راه های تقویت آن علاوه بر آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی کردند.

پادشاه بحرین و سلطان عمان بر اهتمام متقابل به توسعه روابط دوجانبه و پیشبرد آن، تداوم رایزنی و هماهنگی دوجانبه در راستای منافع دو کشور و ملت برادر تاکید کردند.

حمد بن عیسی بر تمدن اصیل بحرین و عمان و سابقه طولانی آن تاکید و اشاره کرد که دو کشور به یاری خداوند وضعیت کنونی و آینده شکوفایی نیز خواهند داشت.

سلطان عمان نیز ضمن تشکر از پادشاه بحرین برای حسن استقبال و میزبانی از او، به اهتمام دائم بحرین به تقویت روابط برادرانه با عمان اشاره و بر اهتمام عمان به تداوم همکاری مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

در بیانیه مشترک بحرین و عمان آمده است که دو طرف بر اهمیت تداوم گسترش همکاری مشترک در همه زمینه ها به خصوص اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری و پیشروی به سمت متنوع سازی زمینه های همکاری مشترک تاکید کردند.

حمد بن عیسی و هیثم بن طارق، روند همکاری کشورهای عضو شورای همکاری و تلاش ها برای تثبیت همکاری و انسجام شورای همکاری را بررسی و بر لزوم همکاری برای انسجام شورای همکاری و تاکید بر یکپارچگی کشورها و ملت های آن برای مقابله با همه چالش های کنونی تاکید کردند.

پادشاه بحرین و سلطان عمان ابراز امیدواری کردند که نشست سران کشورهای عربی در الجزائر موجب تقویت همکاری مشترک جهان عرب و حفظ امنیت ملی آن و تحقق آرمان های ملت های عربی در دستیابی به امنیت، رشد و شکوفایی شود.

طرفین بر لزوم دستیابی به راه حل عادلانه و فراگیر برای قضیه فلسطین در پاسخ به حقوق مشروع ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی براساس راه حل تشکیل دو کشور و مصوبات بین المللی مرتبط و طرح صلح عربی تاکید کردند.

پادشاه بحرین و سلطان عمان بر اهمیت تداوم تلاش های سازمان ملل برای تحقق آتش بس دائمی در یمن و دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور مطابق با مراجع مورد تایید بین المللی که امنیت و ثبات یمن را تضمین کند و آرمان های ملت یمن در دستیابی به امنیت، ثبات و رشد را محقق کند، تاکید کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی بحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا