خبر اولسیاسی

کاخ سفید: اقدامات عربستان در هفته های آینده را زیر نظر خواهیم داشت

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که امریکا در روند تجدید نظر در روابط خود با عربستان، اقدامات این کشور در حمایت از اوکراین را در نظر می‌گیرد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که امریکا در روند تجدید نظر در روابط خود با عربستان، اقدامات این کشور در حمایت از اوکراین را در نظر می‌گیرد.

به گزارش CNN، «کارین ژان ـ پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه مطبوعاتی خود تأکید کرد که امریکا اقدامات عربستان در روزهای اخیر ازجمله رأی علیه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل و کمک‌های انسان‌دوستانه به اوکراین را زیر نظر دارد.

او گفت که رئیس جمهوری امریکا همچنان در حال بررسی گزینه‌ها درباره بازنگری در روابط راهبردی امریکا و عربستان و بررسی نحوه ادامه این روابط است و افزود که در این بررسی‌ها اقدامات اخیر عربستان در حمایت از اوکراین لحاظ خواهد شد.

وی تأکید کرد که البته این حمایت‌ها «اقدام عربستان در کاهش تولید نفت را جبران نمی‌کند، اما شایسته تأمل است».

ژان ـ پی‌یر افزود که امریکا همه اقدامات عربستان ظرف هفته‌های آینده را زیر نظر خواهد داشت.

پیش از این در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت بر خلاف نظر کشورهای غربی، رئیس جمهوری امریکا بر عزم خود برای بازنگری در روابط با عربستان تأکید کرد.

هفته گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین، ضمن اعلام این خبر بر آمادگی کشورش برای ادامه تلاش‌ها جهت کاهش تنش تأکید کرده است.

زلنسکی نیز با انتشار توئیتی نوشت که با ولیعهد عربستان گفت‌وگو کرده و از وی بابت حمایت عربستان از یکپارچگی اوکراین قدردانی کرده است.

وی گفت که با «محمد بن سلمان» درباره ادامه تلاش برای آزادسازی زندانیان جنگی و کمک‌های مالی به اوکراین به توافق رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا