سیاسی

درخواست الحکیم از دولت جدید برای مبارزه با فساد و خدمت به مردم

رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار مبارزه با فساد و ریشه کن کردن آن توسط دولت جدید شد.

میدل ایست نیوز: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، رای اعتماد دولت جدید و کابینه آن را به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تبریک گفت.

به گزارش الفرات نیوز، وی افزود که تعیین تکلیف پرونده تشکیل دولت طی دو هفته، دستاوردی است که در دولت های گذشته سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد که همه نیروهای سیاسی باید منافع میهن و ملت را در اولویت قرار داده و آن را به هر منافع حزبی یا گروهی ترجیح دهند و از روند اصلاحات و مبارزه با فساد و خدمت به شهروندان حمایت کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن حمایت از دولت السودانی، خواستار ایفای ارتباط بین نظام سیاسی و مردم و احیای اعتماد و تداوم گفت وگو با نیروهای معترض شد و دولت جدید عراق را به ایجاد کانالهای ارتباط و گفت وگو با کشورهای همجوار، منطقه ای و بین المللی با توجه به اصل ثابت منافع ملی و حفظ حاکمیت عراق فراخواند.

وی از دولت خواست با دانه درشت های فساد مبارزه و ریشه های آن را خشک کند و از نهادهای نظارتی و مقننه و رسانه ها برای بازگرداندن اموال غارت شده براساس قانون و به دور از تهمت و انتقام حمایت کند.

الحکیم بر لزوم انسجام عملکرد قوه مقننه و مجریه در سطوح مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و توسعه ای و همکاری برای ایجاد زمینه مناسب برای اجرای قوانینی که ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارند به ویژه آن دسته از قوانین که به دلایل سیاسی و نامعلومی از دوره های پیشین پارلمان معطل مانده، تاکید کرد.

وی در پایان برای دولت السودانی و تحقق آرمان های ملت عراق آرزوی موفقیت کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا