سیاسی

پیام تبریک رئیس جمهور ایران به السودانی

رئیس جمهور ایران در پیامی به «محمد شیاع سودانی» تصدی مسئولیت خطیر نخست وزیری و تشکیل دولت عراق با رای اعتماد مجلس نمایندگان را به وی تبریک گفت.

میدل ایست نیوز: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در پیامی به «محمد شیاع سودانی» تصدی مسئولیت خطیر نخست وزیری و تشکیل دولت عراق با رای اعتماد مجلس نمایندگان را به وی تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای دولت جدید در جهت رشد و شکوفایی عراق، تاکید کرد: وجود عراق آباد، مستقل و قوی با ایفای نفش مثبت و سازنده می تواند در تحقق امنیت منطقه موثر واقع شود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری ایران، ابراهیم رئیسی در پیام تبریکی به آقای «محمد شیاع سودانی» نخست وزیر جمهوری عراق، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از فرایند سیاسی عراق مبتنی بر رای مردم حمایت کرده و در جهت بسط مناسبات برادرانه با عراق از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، اظهار داشت: امید است روابط برادرانه دو کشور در دوره نخست وزیری جنابعالی فراتر از روابط رسمی، مبتنی بر عمق تمدنی، فرهنگی و مردمی در تمامی ابعاد تحکیم و توسعه یابد.

رئیسی افزود: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته بر عزم خود جهت تحکیم، تعمیق و توسعه همکاری های فیمابین تاکید می نماید و برای توسعه این مناسبات آمادگی کامل دارد. وجود عراق آباد، مستقل و قوی با ایفای نفش مثبت و سازنده می تواند در تحقق امنیت منطقه موثر واقع گردد.

وی تصریح کرد: اینجانب ضمن ارزوی موفقیت برای دولت جدید در جهت رشد و شکوفایی عراق، امیدوارم روابط تهران و بغداد بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.

رئیس جمهور ایران گفت: سلامتی و بهروزی شما و دولت و ملت عراق را از خداوند متعال خواستارم.

برنامه دولت و کابینه دولت السودانی روز گذشته و در جلسه پارلمان عراق رای اعتماد کسب کرد.

منبع
ریاست جمهوری ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا