خبر اولسیاسی

انصارالله خواستار صدور قطع‌نامه الزام‌آور شورای امنیت برای مذاکرات صلح در یمن شد

گروه انصارالله از شورای امنیت خواست که قطع‌نامه‌ای الزام‌آور برای ازسرگیری مذاکرات مسالمت‌آمیز جهت رسیدن به صلح فراگیر در یمن تصویب کند.

میدل ایست نیوز: گروه انصارالله از شورای امنیت خواست که قطع‌نامه‌ای الزام‌آور برای ازسرگیری مذاکرات مسالمت‌آمیز جهت رسیدن به صلح فراگیر در یمن تصویب کند.

به گزارش «العربی الجدید»، وزارت خارجه دولت انصارالله در صنعاء با انتشار بیانیه‌ای مواضع شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت حمله این گروه به بندر الضبه در استان حضرموت را محکوم کرد.

در بیانیه انصارالله تأکید شده که شورای امنیت باید پیام هشدارآمیز نیروهای انصارالله در حضرموت را در زمینه اصلی خودش درک کند.

این بیانیه افزوده که حمله هشدارآمیز انصارالله به حضرموت یک پیام خصمانه یا حمله به مسیرهای آبی بین‌المللی نبوده بلکه هشداری درون آب‌های اقلیمی یمن در برابر کسانی بوده که در پی غارت اموال و ثروت‌های نفتی یمن هستند.

در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده که قطع‌نامه جدید و الزام‌آوری برای ایجاد زمینه لازم جهت آغاز مذاکرات مسالمت‌آمیز سیاسی به منظور رسیدن به صلح فراگیر که ضامن یکپارچگی و ثبات یمن و برقراری روابط سالم همسایگی به دور از دخالت در امور داخلی کشورها باشد صادر کند.

روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل حمله انصارالله به بندر الضبه در استان حضرموت را محکوم کرد و آن را «تهدید خطرناک روند صلح و ثبات در یمن» دانست.

جمعه گذشته (21 اکتبر)، منابع یمنی خبر دادند که همزمان با رسیدن یک کشتی حامل نفت متعلق به دولت وابسته به عربستان در یمن، دو پهپاد بندر نفتی «ضبه» را هدف قرار دادند.

پس از آن «یحیی سریع» سخنگوی نظامی انصارالله، اعلام کرد که این نیروها یک «حمله هشدارآمیز» برای بستن راه یک کشتی که «در پی غارت نفت از بندر ضبه» بود اجرا کرده‌اند.

وی افزود که این کشتی به تصمیم طرف‌های ذی‌ربط درباره منع انتقال و صادرات مشتقات نفتی یمن بی توجهی کرده بود و تأکید کرد که این «پیام هشدارآمیز به منظور جلوگیری از ادامه غارت ثروت نفتی یمن» انجام شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا