سیاسی

الحکیم از ابلاغ پیام سران چارچوب هماهنگی و الحشد به مقامات عربستان خبر داد

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه الحشد الشعبی یک نهاد مهم در نظام دفاعی کشور است، گفت که در سفر به عربستان حامل پیام‌هایی از سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و الحشد الشعبی به مقامات این کشور بوده است.

میدل ایست نیوز: به گزارش «الفرات نیوز»، سیدعمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، در یک برنامه لایو توئیتری گفت که جریان حکمت ملی عراق نقش مهمی در برون‌رفت از انسداد سیاسی در کشور داشت و هرچند در دولت مشارکت نمی‌کند اما از آن حمایت می‌کند.

او گفت که اگر بخواهیم کشور را بسازیم، مسئولان باید توجه داشته باشند که متعلق به همه عراق هستند و نه این یا آن حزب سیاسی و افزود که لازم است مرحله آینده مرحله نقد سازنده عملکرد دولت باشد.

الحکیم تأکید کرد که سال‌های گذشته با دستاوردهای مهم و اشتباهات بزرگ همراه بوده و اکنون باید بر آینده تمرکز کنیم به خصوص که عراق با مرحله تازه و چالش‌های تازه مواجه است.

وی تصریح کرد که دولت باید در پی ارائه خدمات واقعی به ملت باشد تا موانع میان دولت و ملت برداشته شود و افزود که به نخست‌وزیر گفته که مردم امیدوارند که ظرف صد روز شاهد بهبود روشن وضعیت خدمات باشند.

وجود اراده بین‌المللی و منطقه‌ای برای حفظ ثبات در عراق

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که یک اراده بین‌المللی و منطقه‌ای برای ثبات در عراق وجود دارد که با اراده داخلی و افزایش درآمدهای کشور همراه است.

حکیم با تاکید بر اینکه دولت باید از این شرایط بیشترین استفاده را کند، افزود که موفقیت این دولت باید هدف همه ما باشد.

الحشد الشعبی یک نهاد مهم در نظام دفاعی عراق است

وی الحشد الشعبی را یک نهاد مهم در نظام دفاعی کشور دانست که برآمده از فتوای مرجعیت است و نقش بسیار مهمی در آزادی کشور از چنگ داعش داشته و افزود که حضور الحشد بسیار مهم است و الحشد باید وضعیت نیروهایش را بهبود ببخشد و رنگ‌وبوی سیاسی را از خود دور کند.

الحکیم تأکید کرد که هرچه الحشد غیر سیاسی‌تر شود موفق‌تر خواهد بود و از حملات سیاسی و تلاش‌ها برای انحلال بیشتر در امان خواهد بود.

پیام سران چارچوب هماهنگی و الحشد الشعبی به مقامات عربستان

رهبر جریان حکمت ملی عراق درباره سفرش به عربستان سعودی گفت که این سفر نتایج خوبی داشت و سیاست‌های تازه‌ای در قبال عراق ایجاد کرد و خبر داد که حامل پیام‌هایی از سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و الحشد الشعبی به مقامات عربستان بوده است.

وی گفت که تبدیل چارچوب هماهنگی به یک نهاد منسجم سیاسی گام بعدی سران چارچوب هماهنگی است.

جریان حکمت ملی به توصیه‌های مرجعیت عمل می‌کند

الحکیم همچنین تأکید کرد که جریان حکمت ملی نماینده مقام مرجعیت نیست اما همه جا به توصیه‌های مرجعیت عمل می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر جدید عراق بدون هیچ ملاحظه به پرونده «سرقت قرن» (اختلاس 2.5 میلیارد دلاری در سازمان مالیات عراق) رسیدگی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا