اقتصادی

220 هزار بشکه؛ میانگین صادرات روزانه نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته

عراق طی هفته گذشته به طور میانگین 220 هزار بشکه نفت در روز به امریکا صادر کرده است.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که میانگین صادرات روزانه نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته به 220 هزار بشکه افزایش یافت.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 5 میلیون و 357 هزار بشکه در روز از 9 کشور نفت وارد کرده است.

امریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین 220 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده که نشان دهنده افزایش صادرات نسبت به دو هفته گذشته است که میانگین صادرات روزانه نفت به امریکا 130 هزار بشکه بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3.483 میلیون بشکه در روز، مکزیک 509 هزار بشکه در روز، عربستان 325 هزار بشکه و کلمبیا 215 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 272 هزار بشکه در روز از برزیل، 201 هزار بشکه در روز از اکوادور، 90 هزار بشکه در روز از لیبی و 42 هزار بشکه در روز از نیجریه نفت خام وارد کرده است.

بنابر گزارش مذکور امریکا طی هفته گذشته هیچ مقدار نفت خامی از روسیه وارد نکرده است.

امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا