سیاسی

پارلمان لبنان دستور عون برای مستعفی خواندن دولت میقاتی را بررسی می‌کند

رئیس پارلمان لبنان از نمایندگان خواست تا طی روز پنجشنبه نشستی را برای بررسی دستور میشل عون درباره دولت پیشبرد امور این کشور برگزار کنند.

میدل ایست نیوز: نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان امروز دوشنبه از نمایندگان خواست تا طی روز پنجشنبه نشستی را برای بررسی دستور میشل عون درباره دولت پیشبرد امور این کشور برگزار کنند.

به گزارش النشره، بری خواستار برگزاری جلسه پارلمان در ساعت 11 پنجشنبه به وقت محلی به منظور بررسی فرمان صادر شده توسط میشل عون برای استعفای دولت نجیب میقاتی شد.

میشل عون یکشنبه و در آخرین روز کاری خود در پست ریاست‌جمهوری، دولت لبنان را مستعفی اعلام کرد.

وی در نامه‌ای این فرمان را به پارلمان ابلاغ کرد.

عون از عملکرد میقاتی درباره تشکیل دولت انتقاد کرده و گفته بود که وی تمایل و اراده‌ای برای تشکیل دولت ندارد. میقاتی به دلیل اختلافات درباره توزیع وزارتخانه‌ها نتوانست دولت جدید را تشکیل دهد.

در این راستا نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان با دستور میشل عون مخالفت و اعلام کرد که دولت موقت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: دولت به تمام وظایف خود طبق قانون اساسی ادامه می‌دهد.

میقاتی تاکید کرد: اداره موقت از وظایف دولت مستعفی یا دولتی که در حکم مستعفی است، می‌باشد و نیازی به دستور رئیس جمهور ندارد. دولت به تمام وظایف مبتنی بر قانون اساسی خود از جمله پیشبرد امور ادامه خواهد داد. حکم پذیرش استعفای دولتی که قبلاً به موجب احکام قانون اساسی استعفا کرده، فاقد هرگونه ارزش و وجاهت قانونی است. بی‌تردید حکم ریاستی پذیرش استعفای دولت مستعفی، جنبه تبلیغاتی دارد نه سازندگی.

میقاتی تصریح کرد: بدون نیاز به تصمیم رئیس‌جمهور، پیشبرد امور از وظایف دولت مستعفی یا دولتی که در حکم مستعفی به شمار می‌آید.

نمایندگان لبنان چهار بار در یک ماه تلاش کرده‌اند تا بر سر انتخاب جانشین پس از پایان دوره شش ساله عون به توافق برسند اما ناکام بودند و این مساله نگرانی‌ها از تشدید بحران سیاسی را برانگیخته است.

منبع
النشرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا