خبر اولسیاسی

گزارش رسمی دیده‌بان حقوق بشر: نمی‌توان در بحرین از دموکراسی سخن گفت

دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که دولت بحرین از سازوکارهایی همچون محرومیت از حقوق سیاسی برای دور نگه داشتن فعالان و اعضای احزاب مخالف از مناصب حکومتی استفاده می‌کند.

میدل ایست نیوز: دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که دولت بحرین از سازوکارهایی همچون محرومیت از حقوق سیاسی برای دور نگه داشتن فعالان و اعضای احزاب مخالف از مناصب حکومتی استفاده می‌کند.

در گزارش رسمی «دیده‌بان حقوق بشر» که با عنوان «نمی‌توان در بحرین از دموکراسی سخن گفت» منتشر شده آمده که اجرای قوانین محرومیت از حقوق سیاسی از سال 2018 باعث شده که سیاستمداران مخالف در بحرین اجازه نامزدی برای شرکت در انتخابات مجلس یا حتی هیئت مدیره‌های نهادهای مدنی را نداشته باشند.

این بیانیه افزوده که دولت بحرین چهره‌های اپوزیسیون را با محروم کردنشان از حقوق اجتماعی و سیاسی و مدنی و اقتصادی در قالبی حقوقی به حاشیه می‌رانند و این مورد تازه‌ای در سیاهه طولانی نقض حقوق بشر در این کشور است.

دیده بان حقوق بشر از دولت بحرین خواسته که قوانین مصوب سال 2018 درباره محرومیت از حقوق سیاسی را الغا کنند و حقوق قانونی و سیاسی و مدنی همه شهروندان بحرینی را به آنها بدهند.

در این بیانیه از دیگر کشورهای متحد بحرین از جمله امریکا، انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا خواسته شده که حکومت این کشور را تحت فشار گذارند تا به سرکوب مخالفات مسالمت‌جو و جامعه مدنی پایان دهد و اگر چنین نمی‌کنند دست‌کم نتایج انتخابات غیر آزاد و غیر عادلانه در بحرین را نپذیرند.

 

 

منبع
دیده بان حقوق بشر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا