اقتصادی

توافق 100 میلیارد دلاری امارات و امریکا برای اجرای پروژه‌های انرژی پاک

امریکا و امارات توافق‌نامه راهبردی برای 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی پاک با امکان تولید 100 هزار مگاوات در دو کشور تا سال 2035 امضا کردند.

میدل ایست نیوز: امریکا و امارات توافق‌نامه راهبردی برای 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی پاک با امکان تولید 100 هزار مگاوات در دو کشور تا سال 2035 امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این توافق‌نامه را «سلطان الجابر» وزیر صنایع و فناوری‌های پیشرفته امارات و «آموس هوکشتاین» هماهنگ‌کننده ویژه کاخ سفید در امور انرژی در حاشیه نمایشگاه صنایع نفتی ابوظبی امضا کردند.

این خبرگزاری امضای این توافق‌نامه را که با حضور رئیس امارات امضا شده، نشان‌دهنده پایبندی امارات و امریکا به تقویت همکاری‌های زیست‌محیطی دانست و تأکید کرد که به موجب این توافق دو کشور از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر دارای ارزش اقتصادی و زیست‌محیطی در کشورهای در حال توسعه حمایت می‌کنند.

هوکشتاین در حاشیه مراسم امضای این توافق‌نامه تأکید کرد که این توافق به تقویت روند پیشرفت در بخش انرژی و ساخت آینده‌ای پایدار کمک می‌کند.

پیش از این امارات بیش از این اعلام کرد که در 10 سال گذشته 50 میلیارد دلار در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرده است.

امارات 25 درصد تولید برق خود را از منابع انرژی غیر کربنی تأمین می کند.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا