خبر اولسیاسی

درخواست خانواده‌های زندانی بحرین از پاپ: از حکم اعدام انتقاد کنید

خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در بحرین از پاپ فرانسیس خواستند که در سفر به منامه صراحتا از احکام اعدام انتقاد و از حقوق زندانیان سیاسی دفاع کند.

میدل ایست نیوز: خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در بحرین از پاپ فرانسیس خواستند که در سفر به منامه صراحتا از احکام اعدام انتقاد و از حقوق زندانیان سیاسی دفاع کند.

به گزارش «فرانس24»، خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در بحرین در نامه‌ای سرگشاده که مرکز بحرینی حقوق و دموکراسی در لندن آن را منتشر کرد، از پاپ فرانسیس خواستند که درباره «نقض شدید حقوق بشر و حقوق زندانیان مخالف که مدافعان دموکراسی هستند» سکوت نکند.

بحرین از سال 2011 هزاران معترض و روزنامه‌نگار و فعال سیاسی را در دادگاه‌های دسته‌جمعی به مجازات‌های سنگین محکوم کرده است.

در این نامه که خانواده‌های 12 زندانی محکوم به اعدام در بحرین آن را امضا کرده‌اند، آمده: «بستگان ما هنوز پشت میله‌های زندان هستند و هر لحظه امکان دارد احکام آنان اجرا شود هرچند محاکمه‌های آنان در شرایط ظالمانه انجام شده است. بسیاری از آنان به علت مشارکت در تظاهراتی با مطالبه دموکراسی محاکمه شده‌اند. امیدواریم در سفر خود به بحرین صریحا خواستار لغو حکم اعدام و کاهش مجازات‌ها شوید».

بحرین که پیش تر احکام اعدام را در کشور لغو کرده بود از سال 2017 از لغو اعدام عقب‌نشینی کرد.

پیش از این نیز مرکز بحرینی حقوق و دموکراسی که یک نهاد غیر انتفاعی است نامه سرگشاده «علی الحاج»، زندانی اندیشه که به 10 سال زندان محکوم شده، را خطاب به پاپ منتشر کرد که از وی خواسته بود پادشاه بحرین را به پایبندی به صلح و آزاد کردن زندانیان سیاسی متقاعد کند.

پاپ فرانسیس در 3 تا 6 نوامبر قرار است برای مشارکت در «هم‌اندیشی بحرین: گفت‌وگوی شرق و غرب برای هم‌زیستی انسانی» به بحرین سفر کند.

منبع
فرانس24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا