خبر اولسیاسی

رایزنی السودانی و پلاسخرت درباره پرونده آوارگان و مبارزه با فساد

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق در دیدار با نخست وزیر عراق درباره پرونده آوارگان و تلاش های دولت برای مبارزه با فساد رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: جنین هنیس پلاسخرت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و درباره تلاش های دولت کنونی در تقویت ثبات و تثبیت روند دموکراتیک رایزنی کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، دو طرف طرح های دولت برای حل پرونده آوارگان از طریق همکاری برای تامین امنیت بازگشت آنها به مناطقشان پس از فراهم آوردن شرایط زندگی کریمانه و ثبات برای آنها گفت وگو کردند.

پلاسخرت و السودانی به تبادل نظر درباره تلاش های دولت برای مبارزه با فساد از طریق اقدامات نخست وزیر و اولویت آن برای فعالیت نهادهای حکومت طی مرحله کنونی پرداختند.

السودانی تاکید کرد که دولت قوانین قابل اجرا را احیا خواهد کرد و از تجارب کشورهای موفق در این زمینه بهره خواهد برد.

وی به نیاز عراق به حمایت جامعه بین المللی برای بازگرداندن اموال غارت شده و استرداد افراد تحت تعقیب قضایی که در مسائل مرتبط با فساد به ویژه پرونده سپرده های مالیاتی اشاره کرد.

از طرفی دیگر پلاسخرت به کمک سازمان ملل از طریق برنامه هایش برای ارائه آموزش و حمایت لجستیک و همچنین تلاش های دولت السودانی و جدیت آن برای مبارزه با فساد و تاکید بر جلوگیری از آن اشاره کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا