سیاسی

رایزنی السیسی و مکرون درباره اوضاع لیبی و بحران اوکراین

رؤسای جمهور مصر و فرانسه درباره شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک به ویژه تحولات لیبی و بحران اوکراین رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی در شرم الشیخ دیدار کردند.

به گزارش روسیا الیوم، السیسی و مکرون درباره شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک به ویژه تحولات لیبی و بحران اوکراین رایزنی کردند.

رئیس جمهور مصری در این دیدار، پیشرفت روابط دوجانبه بین دو کشور در همه زمینه ها را تحسین و نسبت به تقویت هماهنگی سیاسی و تبادل نظر با فرانسه در حوزه مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک به ویژه امنیت غذا و انرژی و بخش هایی نظیر حمل و نقل و صنعت خودروهای برقی ابراز امیدواری کرد.

امانوئل مکرون نیز ضمن تقدیر از مصر، روابط مستحکم قاهره و پاریس و عمق دوستی بین دو کشور و رشد بی سابقه و قابل توجه روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه روابط اقتصادی و تجاری را تحسین کرد.

وی بر اهتمام کشورش به هماهنگی و رایزنی گسترده با مصر به عنوان یکی از مهمترین شرکای خود در منطقه تاکید و از نقش مصر در برقراری صلح در خاورمیانه، مدیترانه و قاره آفریقا تقدیر کرد.

مکرون همچنین موفقیت قابل توجه مصر در ساماندهی رویداد بزرگ جهانی در حجم نشست تغییرات اقلیمی را تحسین کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا