خبر اولسیاسی

واکنش کتائب حزب الله عراق به هم‌نشینی رشید با وزیر اسرائیلی

سخنگوی کتائب حزب الله عراق نسبت به حضور سران در عراق در نشستی با حضور وزیر اسرائیلی واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: ابو علی العسکری، سخنگوی کتائب حزب الله عراق نسبت به حضور سران در عراق در نشستی با حضور وزیر اسرائیلی واکنش نشان داد.

وی در توئیتی گفت که محکومیت هرگونه اقدام که منجر به نزدیکی با طرف های رژیم صهیونیستی تحت هر بهانه یا عنوانی که باشد را اعلام و تاکید می کنیم.

وی افزود که افراد ذیربط باید هوشیار بوده و از مکر صهیونیست ها و خباثت آنها برحذر باشند زیرا مسامحه و همکاری با آنها آنطور که رژیم سعودی و برخی رژیم های حامی عادی سازی روابط با اسرائیلی انجام می دهند، چالشی برای اراده ملت و تحریک شدید احساسات و اصول ثابت ملت است.

روزنامه هاآرتس اسرائیل نوشته بود که تمار زاندربرگ، وزیر حفاظت از محیط زیست اسرائیل در نشستی در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در مصر شرکت کرد که با حضور نمایندگانی از چندین کشوری که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند، از جمله عراق برگزار شد.

این روزنامه نوشته بود که وزیر اسرائیلی در این نشست با نخست وزیر لبنان، رئیس جمهوری مصر، نخست وزیر فلسطین، رئیس جمهوری قبرس، رئیس جمهوری عراق و مسئولانی از عمان و اردن دیدار کرد.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق به حادثه حمله به منطقه البوکمال نیز اشاره کرد و گفت که واحدهای مرزبانی عراق را هدف قرار نداده اما ما به دشمنان نسبت به بازی با آتش و یا امتحان صبر ما هشدار می دهیم.

العسکری در رابطه با کشتن یک شهروند خارجی در بغداد نیز به دو مساله اشاره کرد و گفت که هدف از این اقدام در تنگنا قرار دادن و ضعیف نشان دادن دولت کنونی با هدف برهم زدن اوضاع و ایجاد فتنه میان طرف های حامی آن است.

وی افزود که کسی که این اقدام را انجام داده، باند مزدور بی وجدانی است که به ربایش و قتل می پردازد.

العسکری از دولت خواست در بازداشت عاملان این جنایت و تحویل آنها به دستگاه قضایی، تسریع کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا