سیاسی

خودداری عبدالفتاح السیسی از استقبال بایدن در فرودگاه شرم الشیخ

عدم حضور عبدالفتاح السیسی در استقبال از رئیس جمهور امریکا هنگام ورود وی به شرم الشیخ بحث‌های بسیاری را در رسانه‌های مصری به راه انداخته است.

میدل ایست نیوز: عدم حضور عبدالفتاح السیسی در استقبال از رئیس جمهور امریکا هنگام ورود وی به شرم الشیخ بحث‌های بسیاری را در رسانه‌های مصری به راه انداخته است.

به گزارش «روسیا الیوم»، «جو بایدن» رئیس جمهوری امریکا عصر امروز در حالی وارد شرم الشیخ شد که وزیر برنامه‌ریزی مصر از وی استقبال کرد.

این در حالی است که بر اساس پروتکل‌های معمول مصر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، شخصا از همتایان خود در فرودگاه استقبال می‌کند.

«ایهاب نافع»، تحلیلگر سیاسی مصری، در این باره تأکید کرد که این اقدام در راستای اصل مقابله به مثل بوده و در السیسی هم در سفرش به امریکا با استقبال رئیس جمهور مواجه نشد.

جو بايدن عصر امروز در رأس هیئتی عالی‌رتبه برای مشارکت در نشست سازمان ملل (COP27) در شرم‌الشیخ وارد مصر شد.

«جو بایدن» رئیس جمهور امریکا، در دیدارش با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در شرم‌الشیخ گفت که «مصر مادر دنیا و بهترین جا برای برگزاری نشست آب‌وهوایی سازمان ملل است».

وی ابراز امیدواری کرد که سفرش به مصر موجب تقویت بیش از پیش روابط دو کشور شود.

بایدن از وساطت و تلاش‌های قاهره برای توقف جنگ در نوار غزه قدردانی کرد و افزود: «مصر مواضع قاطعی درباره جنگ در اوکراین داشت و واسطه اصلی در غزه بود».

رئیس جمهور مصر نیز در این دیدار تأکید کرد که روابط مصر و امریکا مبتنی بر تفاهم مشترک در همه مسائل مربوط به منطقه است و افزود که رویکرد دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای مشابه یکدیگر است.

بایدن قرار است در این سفر چند ساعته یک سخنرانی طولانی درباره اقدامات امریکا در عرصه مبارزه با تغییرات زیست‌محیطی ایراد کند و برنامه امریکا برای افزایش کمک به صندوق سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی به 11 میلیارد دلار را رسما اعلام کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا