سیاسی

عصائب اهل الحق دست داشتن در قتل شهروند امریکایی را تکذیب کرد

در پی انتشار گزارشی در یک رسانه امریکایی درباره نقش عصائب اهل الحق و کتائب حزب الله در قتل یک شهروند امریکایی در عراق، عصائب اهل الحق این ادعا را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: در پی انتشار گزارشی در یک رسانه امریکایی درباره نقش عصائب اهل الحق و کتائب حزب الله در قتل یک شهروند امریکایی در عراق، عصائب اهل الحق این ادعا را تکذیب کرد.

به گزارش «ناس نیوز»، یک تحلیلگر سیاسی امریکایی در گفت‌وگو با شبکه امریکایی «فوکس نیوز» گفت که باید مسئولیت قتل شهروند امریکایی در بغداد را متوجه ایران دانست چون ــ به گفته وی ــ «این اقدام قطعا کار یکی از گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران مانند عصائب اهل الحق یا کتائب حزب الله است».

او گفت که در این حملات مانند موارد سابق یک گروه ناشناس که کسی چیزی از آن نمی‌داند مسئولیت حمله به منافع و شهروندان امریکا را بر عهده گرفته است.

در این راستا، «سعد السعدی» از سران عصائب اهل الحق، گفت که این اتهامات کاملا بی اساس است و «عصائب یا هر گروه مقاومت دیگری ارتباطی به ترور شهروند امریکایی ندارند چون وی غیر نظامی بوده و ما غیر نظامیان را هدف قرار نمی‌دهیم و این اقدام از نظر ما محکوم است».

وی گفت که این حادثه ابعاد سیاسی دارد و کسانی می‌خواهند دولت جدید عراق را بدنام کنند و در شرایط سخت قرار دهند و افکار عمومی داخلی و خارجی را علیه آن سازند.

السعدی گفت که تحقیقات در این باره ادامه دارد و با تکمیل تحقیقات موضوع بر همه روشن خواهد شد.

«استیون ترویل» شهروند امریکایی 45 ساله که در عراق آموزش زبان انگلیسی می‌داد هفته گذشته در بغداد هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

گروه موسوم به «سرایا اهل الکهف» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تأکید کرد که این اقدام را در «انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس» انجام داده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا