سیاسی

«جام جهانی بدون دخانیات»/ کشیدن سیگار در جام جهانی قطر ممنوع شد

مجموعه مشترک «ورزش برای سلامتی» شامل وزارت بهداشت قطر و فیفا و سازمان بهداشت جهانی از اجرای تدابیر منع دخانیات در جام جهانی 2022 خبر داد.

میدل ایست نیوز: مجموعه مشترک «ورزش برای سلامتی» شامل وزارت بهداشت قطر و فیفا و سازمان بهداشت جهانی از اجرای تدابیر منع دخانیات در جام جهانی 2022 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، خبر داد که در چارچوب مصوبات این مجموعه مشترک برای افزایش سلامت در جام جهانی، استفاده از انواع سیگارهای دودی و الکترونیک در 8 ورزشگاه قطری که میزبان بازی‌های جام جهانی خواهند بود ممنوع است.

«ریانه ابوحاثه» نماینده سازمان بهداشت جهانی در قطر تأکید کرد که تلاش برای برگزاری جام جهانی بدون دخانیات از مدتی پیش آغاز شده و با فعالیت فرهنگی درباره خطر دخانیات همراه خواهد بود و مجموعه مشترک «ورزش برای سلامتی» از سیاست اجرای جام جهانی بدون دخانیات حمایت می‌کند.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پیش از این از اتخاذ سیاست برگزاری برنامه‌های ورزشی بدون دخانیت به همکاری سازمان بهداشت جهانی خبر داده و تأکید کرده بود که این برنامه برای حفاظت از حق مردم در نفس کشیدن در فضای غیر آلوده به دود و مواد سرطان‌زاست.

فیفا از پیشروترین نهادهای ورزشی در مبارزه با دخانیات بوده و از 1986 تبلیغ سیگار در ورزشگاه‌های فوتبال را ممنوع اعلام کرد.

در این راستا قرار است تیمی از 80 نفر برای حمایت از نیروهای داوطلب در اجرای سیاست‌های فیفا درباره مبارزه با دخانیات تشکیل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا