سیاسی

فؤاد حسین: عراق در نشست سران کشورهای عربی و چین شرکت می‌کند

وزیر خارجه عراق در دیدار سفیر چین تأکید کرد که عراق در نشست سران کشورهای عربی و چین در عربستان مشارکت خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق در دیدار سفیر چین تأکید کرد که عراق در نشست سران کشورهای عربی و چین در عربستان مشارکت خواهد کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، «فؤاد حسین» دیدار «تسوی وی»، سفیر چین در بغداد، روابط عراق و چین و و راه‌های گسترش آن در همه عرصه‌ها را بررسی کرد.

در این دیدار، حسین تأکید کرد که بغداد اهتمام جدی به افزایش چارچوب‌های هماهنگی میان دو کشور و افزایش همکاری‌ها با پکن در همه عرصه‌ها دارد به خصوص که چین کشوری مهم برای بازار نفت عراق است و لازم است سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی و زیرساخت‌ها افزایش یابد.

او گفت که دولت عراق بر اهمیت همکاری ویژه و هماهنگی دائم در همه عرصه‌ها و سطوح تأکید دارد.

در این دیدار تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و دیدگاه عراق درباره سازوکار حل مسائل و پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای بررسی شد.

موضوع برگزاری نشست سران کشورهای عربی و چین که قرار است در عربستان برگزار شود نیز از دیگر موضوعات این مذاکرات بود که فؤاد حسین بر مشارکت عراق در این نشست تأکید کرد.

سفیر چین نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تبریک وزیر خارجه چین به فؤاد حسین درباره انتخاب مجدد به وزارت خارجه، بر ادامه همکاری در چارچوب توفق دو کشور و بر حمایت چین از عراق تأکید کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا