سیاسی

برقراری پرواز مستقیم تل آویو-دوحه از یکشنبه

پرواز مستقیم میان فرودگاه بین المللی بن گوریون اسرائیل و فرودگاه بین المللی دوحه از روز یکشنبه برای انتقال هواداران اسرائیلی جام جهانی به قطر برقرار می شود.

میدل ایست نیوز: پرواز مستقیم میان فرودگاه بین المللی بن گوریون اسرائیل و فرودگاه بین المللی دوحه از روز یکشنبه برای انتقال هواداران اسرائیلی جام جهانی به قطر برقرار می شود.

به گزارش روسیا الیوم، این پرواز دو ساعت و 45 دقیقه طول خواهد کشید و شمار اسرائیلی هایی که به دوحه سفر خواهند کرد، 12 هزار نفر برآورد می شود.

پیش از این فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که این پروازها به صورت موقت طی جام جهانی و با شروط قطر برقرار می شود.

فیفا از میانجیگیری برای ورود افرادی که بلیط مسابقات و کارت هیا را دارند از فرودگاه بن گوریون به دوحه طی جام جهانی خبر داد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که قطر به دیپلمات های اسرائیلی اجازه داده تحت پوشش یک شرکت مسافری خصوصی به اسرائیلی ها خدمات کنسولی ارائه دهد و به رادیو اسرائیل نیز اجازه داده است استودیوی موقتی در دوحه برای پوشش مسابقات دایر کند.

این روزنامه امریکایی نوشته است که دولت قطر اعلام کرده هرگونه تشدید تنش در اراضی فلسطینی طی جام جهانی منجر به لغو پروازهای مورد توافق خواهد شد.

قطر تاکید کرده است که توافق برای پرواز مستقیم موضع قطر نسبت به عادی سازی روابط با اسرائیل را تغییر نداده است.

یک مسئول قطری توضیح داد که این توافق در راستای پایبندی قطر به تعهدات خود در قبال فیفا برای میزبانی از جام جهانی است و نباید این موضوع سیاسی شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا