خبر اولسیاسی

کاخ سفید: اطمینان داریم که احتمالا ایران با پهپاد به نفتکش اسرائیلی حمله کرده است

امریکا همنوا با اسرائیل به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخته و مسئولیت حمله به یک کشتی در دریای عمان را متوجه تهران کرده است.

میدل ایست نیوز: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید همنوا با اسرائیل، ایران را مقصر حمله پهپادی به یک کشتی در دریای عمان دانست.

امریکا همنوا با اسرائیل به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخته و مسئولیت حمله به یک کشتی در دریای عمان را متوجه تهران کرده است.

پیش از این کانال 13 اسرائیل به نقل از مقام‌های نظامی ناشناس این رژیم ادعا کرده بود که ایران عامل حمله سه‌شنبه به نفتکش میلیاردر صهیونیست است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای تصریح کرده است: «ما به شدیدترین لحن حمله مورخ ۱۵ نوامبر به نفتکش موسوم به ام وی پاسیفیک زیرکان که در سواحل عمان در حال حرکت در آب‌های بین‌المللی بود را محکوم می‌کنیم.»

وی گفت: «بعد از بررسی اطلاعات موجود ما اطمینان داریم که ایران احتمالاً این حمله را با استفاده از یک پهپاد انجام داده است… هیچ توجیهی برای این حمله وجود ندارد. این جدیدترین الگو برای چنین اقداماتی [از سوی ایران] و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در سطحی گسترده‌تر است.»

کاخ سفید مدعی شده اقدام مورد نظر آزادی دریانوردی از طریق این آبراه حیاتی، کشتی‌‌رانی و بازرگانی بین‌المللی و زندگی سرنشین‌های کشتی‌ها را با مخاطرات فزاینده‌ای مواجه می‌کند.

جیک سالیوان در پایان این بیانیه تأکید کرده است: «ما از طرق مختلف از جمله به عنوان یکی از طرف‌های چارچوب امنیت دریایی بین‌المللی با شریکان و متحدانمان برای پاسخگو کردن ایران همکاری خواهیم کرد.»

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا