خبر اولسیاسی

ابلاغ پیام ویژه رئیس جمهور ایران به عبدالفتاح السیسی/پیشنهاد مصر به ایران درباره یمن

منابع غیر رسمی از دیدار معاون رئیس جمهوری ایران با رئیس سازمان امنیت عمومی مصر و بررسی روابط دوجانبه و پرونده‌های یمن و سوریه و نوار غزه خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع غیر رسمی از دیدار معاون رئیس جمهوری ایران با رئیس سازمان امنیت عمومی مصر و بررسی روابط دوجانبه و پرونده‌های یمن و سوریه و نوار غزه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، در تازه‌ترین گام غیر علنی برای بهبود روابط ایران و مصر، «علی سلاجقه»، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، با ژنرال «عباس کامل»، رئیس سازمان امنیت عمومی مصر در قاهره دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، منابع بلندپایه مصری خبر دادند که کامل در این دیدار بر موضع ثابت مصر درباره خودداری از پیوستن به هرگونه پیمان سیاسی یا نظامی علیه ایران تأکید کرد.

این منابع گفته‌اند که مقام ایرانی نیز در این دیدار بر تمایل کشورش به برقراری روابط دوستانه با قاهره و افزایش ابعاد همکاری و انتقال روابط دو کشور به چشم‌اندازهای گسترده‌تر در راستای امکانات دو کشور تأکید کرد.

او همچنین توافق درباره سازوکارهای مشخصی برای تسهیل گردشگری دینی شهروندان ایرانی به مصر را خواستار شد.

در این دیدار همچنین مواضع مصر درباره نقش ایران در پرونده‌های مصر و یمن بررسی شد و مصر پیشنهاد بر عهده گرفتن نقش واسطه برای تمدید آتش‌بس در یمن را مطرح کرد.

نقش ایران در پرونده نوار غزه و روابط ایران با گروه‌های مقاومت فلسطینی از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

سلاجقه در این دیدار پیام شفاهی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، را به رئیس سازمان اطلاعات مصر ابلاغ کرد.

سلاجقه روز پنج‌شنبه در قاهره با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر نیز دیدار کرده بود.

او همچنین در تدابیر شدید امنیتی مسجد رأس الحسین در مرکز قاهره را زیارت کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا