خبر اولسیاسی

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در الخلیل با حمله شهرک‌نشینان افراط‎ی صهیونیست

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست افراطی به فلسطینیان در الخلیل، اعتراض نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل را هم برانگیخت.

میدل ایست نیوز: زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست افراطی به فلسطینیان در الخلیل، اعتراض نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل را هم برانگیخت.

به گزارش «القدس العربی»، هزاران شهرک‌نشین افراط‌گرای صهیونیست درحمله به رهبری «اتمار بن غفیر»، عضو افراط‌گرای کنست اسرائیل، در مراسم جشن‌های یهودی در بخش قدیمی شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری، به فلسطینیان حمله کرده و ده ها تن را زخمی کردند.

منابع فلسطینی تأکید کردند که این حمله با حمایت نیروهای ارتش اسرائیل انجام شده و آنان با سنگ و شیشه خالی به ضرب و شتم ده‌ها فلسطینی دست زده اند.

به گفته این منابع، این صهیونیست‌ها همچنین به مغازه‌ها و خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان نیز حمله کرده‌اند.

روز جمعه، ارتش اسرائیل مسجد ابراهیمی در الخلیل را به روی فلسطینیان بست و هزاران شهرک‌نشین در اطراف این مسجد مستقر شدند.

در پی این تحولات، یائیر لاپید نخست‌وزیر اسرائیل که روزهای پایانی مسئولیت خود را سپری می‌کند و «بنی گانتس» وزیر دفاع اسرائیل حملات افراط‌گرایان یهودی را محکوم کردند.

«یائیر لاپید» با انتشار توئیتی نوشت: «آنچه در الخلیل رخ داد شرم‌آور است، این به امنیت اسرائیل و به روحیه سربازان اسرائیلی ضربه می‌زند، با تبهکاران برخورد می‌کنیم».

گانتس نیز با انتشار توئیتی «حمله ساکنان فلسطینی الخلیل توسط افراط‌گرایان را به شدت محکوم» کرد.

مسجد ابراهیمی در منطقه تاریخی شهر الخلیل واقع شده و حدود 400 شهرک‌نشین در این منطقه سکونت دارند.

در سال 1994، و پس از شهادت 29 فلسطینی به دست صهیونیست‌ها در این مسجد، اسرائیل این مسجد را به 63 درصد برای یهودی و 37 درصد برای مسلمانان تقسیم کرد.

این همه در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه اسرائیل، از توافق اولیه با «ایتمار بن غفیر»، صهیونیست راست افراطی، درباره شهرک‌نشینی خبر داد. قرار است بن غفیر در کابینه نتانیاهو نیز حضور داشته باشد هرچند امریکا هم درباره حضور او در کابینه ملاحظاتی دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا