خبر اولسیاسی

امریکا ادعا کرد: حمله به نفتکش میلیاردر اسرائیلی در خلیج عمان با پهپاد ایرانی انجام شده است

ارتش امریکا اعلام کرد که بررسی لاشه پهپاد اصابت‌کرده به یک نفتکش در دریای عمان نشان می‌دهد که از همان نوع پهپادهایی است که ایران در اختیار روسیه گذاشته است.

میدل ایست نیوز: ارتش امریکا اعلام کرد که بررسی لاشه پهپاد اصابت‌کرده به یک نفتکش در دریای عمان نشان می‌دهد که از همان نوع پهپادهایی است که ایران در اختیار روسیه گذاشته است.

به گزارش «رویترز»، ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا مستقر در بحرین، نتایج تحقیقات خود درباره حادثه حمله پهپادی به نفتکش «پاسیفیک زیرکون» متعلق به یک شرکت سنگاپوری وابسته به یک میلیاردر اسرائیلی را که هفته پیش در نزدیکی سواحل عمان دچار سانحه شده بود منتشر کرد و مدعی شد که در این حمله از همان پهپاد «شاهد 136» استفاده شده که ایران در اختیار روسیه گذاشته است.

در این گزارش تأکید شده که در بدنه نفتکش روزنه‌ای به وسعت 76 سانتی‌متر ایجاد شده و انفجار حاصل از اصابت پهپاد انتحاری به انبار آب و تیوب‌های نجات کشتی آسیب زده است.

«برد کوپر»، فرمانده نیروی دریایی امریکا در خاورمیانه نیز تأکید کرد که «حمله ایران به یک نفتکش بازرگانی در آب‌های بین‌المللی اقدامی عمدی و خطرناک بوده که جان سرنشینان کشتی را با خطر مواجه کرده و امنیت و ثبات دریایی در خاورمیانه را بر هم زده است».

هفته گذشته، خبرگزاری «اسوشیتد پرس» به نقل از یک منبع آگاه از حمله پهپادی به یک نفتکش متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، این حمله سه‌شنبه شب هفته گذشته و در نزدیکی ساحل عمان رخ داده و در آن یک نفتکش هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته است.

نیروی دریایی انگلستان نیز ضمن تأیید این حمله از تحقیقات درباره آن خبر داده است.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا