سیاسی

تاکید بر تقویت ارتباط و گفت‌وگو با کشورهای همجوار در دیدار پلاسخرت و رشید

رئیس جمهور عراق و نماینده دبیرکل سازمان ملل بر اهمیت تحکیم امنیت و ثبات، تضمین سلامت شهروندان و تقویت ارتباط و گفت وگو با کشورهای همجوار تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: جنین هنیس پلاسخرت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، دو طرف در این دیدار درباره اوضاع کلی کشور، تلاش ها برای حل بسیاری از پرونده های مرتبط با بهبود شرایط شهروندان و وضعیت اقتصادی، رایزنی کردند.

در این دیدار بر حمایت از دولت در اجرای برنامه هایش و پاسخ به آرمان های ملت عراق و بهبود اوضاع معیشتی و خدماتی آنها تاکید شد.

رشید ضمن بررسی نقش هیئت سازمان ملل، بر اهمیت همکاری و هماهنگی با مقامات عراق در حل بسیاری از مسائل به خصوص مساله آوارگان از طریق تامین همه نیازهای ضروری آنها برای بهبود اوضاع معیشتی سخت آنها و تلاش برای بازگشت امن آنها به منازل و شهرهای خود و بستن پرونده آوارگان در کشور تاکید کرد.

رشید و پلاسخرت بر اهمیت تحکیم امنیت و ثبات و تضمین سلامت شهروندان، تقویت ارتباط و گفت وگو با کشورهای همجوار در بررسی پرونده ها براساس منافع مشترک و احترام متقابل و حاکمیت به گونه ای که از امنیت و ثبات منطقه حمایت و همکاری در بخش های دارای اهمیت مشترک تقویت شود، تاکید کردند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا