اقتصادیسیاسی

تاکید عراق و عربستان بر پایبندی خود به توافق اخیر اوپک پلاس

وزیر نفت عراق و وزیر انرژی عربستان بر اهمیت همکاری جمعی در چارچوب اوپک پلاس و پایبندی دو کشور به تصمیم اخیر اوپک پلاس تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق روز گذشته با عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان دیدار کرد.

به گزارش الفرات نیوز، دو طرف درباره مسائل دارای اهمیت مشترک در زمینه انرژی رایزنی و بر سر تکمیل پروژه های مشترک در زمینه گاز، پتروشیمی، برق، انرژی تجدید پذیر و افزایش ارتباط فیمابین برای بررسی فرصت های مشترک در این زمینه ها و انتقال آن به شراکت ملموس توافق کردند.

وزرای نفت و انرژی عراق و عربستان پیشرفت حاصل در پروژه اتصال شبکه برق دو کشور را تحسین و بر اهمیت تسریع در اجرای آن و افزایش انرژی خط ارتباطی در آینده تاکید کردند.

دو طرف بر اهمیت تقویت همکاری فیمابین در زمینه برق، انرژی تجدیدپذیر از جمله بهره برداری و نگهداری از شبکه ها و نیروگاه های برق و همکاری در پروژه های نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر و توسعه آنها تاکید کردند.

عبدالغنی و بن سلمان بر سر تقویت همکاری دو کشور در زمینه فناوری های پاک برای مدیریت انتشار هیدروکربن نیز توافق کردند.

دو طرف بر اهمیت تبادل تجربه در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از جمله کربن و کاهش انتشار گاز متان و کاهش سوزاندن گاز به صورت شعله و استفاده از تجربه عربستان در برنامه جایگزینی سوخت مایع تاکید کردند.

وزیر نفت عراق و وزیر انرژی عربستان آخرین تحولات بازارهای جهانی نفت را بررسی و بر اهمیت همکاری جمعی در چارچوب توافق اوپک پلاس و پایبندی دو کشور به تصمیم اخیر اوپک پلاس که تا اواخر 2023 ادامه خواهد داشت و مورد تایید کشورهای عضو است تاکید کردند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا