سیاسی

تاکید وزیر دفاع ترکیه بر ادامه عملیات پنجه-شمشیر در شمال سوریه

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر لزوم ادامه عملیات پنجه-شمشیر در شمال سوریه گفت 326 تروریست تاکنون در این منطقه از پا درآمده‌اند.

میدل ایست نیوز: خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از نشست شورای سیاست‌گذاری و هیئت رئیسه حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و رئیس این حزب در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که عملیات «پنجه-شمشیر» در شمال سوریه ادامه خواهد داشت.

به گزارش آناتولی وی ادامه داد: این عملیات از طریق شلیک‌های جنگ‌افزارهای هوایی و زمینی ادامه دارد و تاکنون 326 تروریست از پا درآمده است.

وزیر دفاع ملی ترکیه شایعات هدف‌گیری نقطه دیدبانی متعلق به اروپا توسط ترکیه را تکذیب کرد و گفت: «صدمه زدن به نیروهای ائتلاف و غیرنظامیان توسط ما امکان ناپذیر است. هدف ما تروریست‌هاست. آسیب نرساندن به غیرنظامیان و محیط زیست از اولویت‌های ماست».

آکار در مورد احتمال دیدار سران ترکیه و سوریه در این کشور گفت: «تحولات ریز و درشت زیادی وجود دارد. این‌ها را پس از این‌که به نتیجه برسند، خواهیم دید».

وی ادامه داد: «ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان در جامعه بین‌المللی به یک بازیگر مهمی تبدیل شده است. از طریق سیاست‌های با ماهیت و هویت در تلاش دفاع از حق و حقوق کشور و مردم هستیم. همچنین در کنار کشورهای دوست و برادر قبرس، آذربایجان و لیبی در مواجهه آنها با مطالبات مشروع، قرار داریم».

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا