سیاسی

انتشار فیلم و تصاویری از عملیات ترکیه در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه تصاویر مربوط به انجام عملیات‌ ارتش این کشور در شمال عراق را منتشر کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع ترکیه تصاویر مربوط به عملیات پنجه-شمشیر علیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق و سوریه را از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

به گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه همزمان با انتشار تصاویر مربوط به عملیات پنجه-شمشیر، درباره این عملیات تصریح کرد: مواضع تروریست‌ها در شمال سوریه و عراق به شدت هدف قرار داده می‌شوند. حسابرسی از جنایت‌های تروریست‌ها علیه شهدا و فرزندان بی‌گناه کشورمان ادامه دارد. تروریست‌ها همراه با اوهام خود در خندق‌هایی که کنده‌اند، دفن خواهند شد.

در تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع ترکیه چگونگی انهدام مواضع گروه پ.ک.ک در شمال سوریه و عراق دیده می‌شود.

عملیات‌های «پنجه» ارتش کشور در شمال عراق، در شرایط سخت جغرافیایی و آب و هوایی انجام می‌شود.

وزارت دفاع ترکیه تاکید کرده که عملیات پنجه-قفل از 17 آوریل 2022 به منظور پاکسازی منطقه زاپ عراق از لوث گروههای تروریستی آغاز شده است.

طی هفت ماهی که از آغاز این عملیات می‌گذرد، نیروهای مسلح ترکیه در شرایط سخت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه سلسله عملیات‌های موفقی را علیه پناهگاهها و مخفی‌گاههای پ.ک.ک انجام داده‌اند.

علی رغم اینکه با فرا رسیدن فصل سرما شرایط اقلیمی منطقه نیز سخت تر شده، اما عملیات‌های ارتش ترکیه همچنان ادامه دارد. همچنین در روزهای اخیر منطقه زاپ در شمال عراق شاهد بارش باران‌های سیل‌آسا و وزش بادهای شدید بوده است.

با این حال، نیروهای کماندو و ویژه ارتش ترکیه در شرایط بد جوی عملیات‌های خود علیه عناصر گروه پ.ک.ک در منطقه را با موفقیت ادامه می‌دهند.

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا