خبر اولسیاسی

ناکامی اسرائیل در بازداشت عامل انفجار قدس بعد از گذشت 5 روز

اسرائیل به رغم اتخاذ تدابیر شدید امنیتی و استقرار صدها نفر از نیروهای خود در سرتاسر کرانه باختری به ویژه قدس و با وجود گذشت 5 روز هنوز موفق به بازداشت عامل این انفجار نشده است.

میدل ایست نیوز: 5 روز از انفجارهای اخیر در شهر قدس گذشت اما اسرائیل به رغم اتخاذ تدابیر شدید امنیتی و استقرار صدها نفر از نیروهای خود در سرتاسر کرانه باختری به ویژه قدس هنوز به بازداشت مجری این عملیات موفق نشده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این عملیات روز چهارشنبه گذشته به وقوع پیوست و طی دو انفجار مختلف در دو مکان در شهر قدس، دو اسرائیلی به هلاکت رسیدند و 46 نفر دیگر زخمی شدند. یکی از این افراد که به شدت مجروح شده بود روز گذشته به هلاکت رسید.

پایگاه خبری عبری زبان “واللا” تاکید کرد که عملیات جست و جوی سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی برای شناسایی مکان اختفای مجری عملیات بی‌وقفه ادامه دارد و این نیروها همچنان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و نگرانند که این شخص یا گروهی که به آن وابسته است، عملیات دیگری را انجام دهد، همانگونه که شهید عدی التمیمی نیز پس از اجرای عملیات در شعفاط، چند روز بعد در ورودی شهرک معالیه ادومیم دومین عملیات را اجرا کرد و در درگیری مسلحانه با اسرائیلی ها به شهادت رسید.

منبع مذکور اشاره کرد که نهادهای امنیتی اسرائیلی طی روزهای گذشته ده‌ها دوربین مداربسته را در قدس چک کردند تا به سرنخی از مجری عملیات دست یابند اما تا این لحظه به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

سرویس‌های امنیت داخلی اسرائیل “شاباک” نیز اتاق عملیات ویژه‌ای را در این زمینه برای جمع‌آوری اطلاعات امنیتی تشکیل دادند و امیدوارند مجری یا مجریان عملیات دست به اشتباهی بزنند تا آنها بتوانند موفق به شناسایی‌شان شوند.

طبق برآورهای منابع اسرائیلی، مجری یا مجریان این عملیات بدون هرگونه دستوری از خارج یا از جنبش و گروهی خاص این عملیات را انجام دادند و مدت‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند و منطقه را به خوبی می‌شناختند و قبل از اجرای عملیات، از آن مکان تصویربرداری کرده بودند و زمانی که از وجود شمار زیادی از اسرائیلی‌ها مطمئن شدند، به انفجار بمب اول اقدام و اندکی بعد بمب دوم را منفجر کردند.

منابع اسرائیلی احتمال داده‌اند که مجری یا مجریان عملیات قدس از ساکنان شرقی این شهر باشند و احتمالا به سمت کرانه باختری متواری شده‌اند.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا