سیاسی

اعزام نیروهای سوریه‌ای به عین العرب در پی تشدید حملات ترکیه

منابع سوریه‌ای خبر دادند که ستاد نیروهای مسلح سوریه نیروها و تجهیزات نظامی تازه‌ای به شهر عین العرب در شمال شرق استان حلب اعزام کرده است.

میدل ایست نیوز: منابع سوریه‌ای خبر دادند که ستاد نیروهای مسلح سوریه نیروها و تجهیزات نظامی تازه‌ای به شهر عین العرب در شمال شرق استان حلب اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» از روزنامه سوریه ای «الوطن»، یک مقام نظامی سوریه‌ای تأکید کرده که دست‌کم 20 تانک و یک زرهی انتقال سربازان با مسلسل‌های سنگین و توپ به منطقه اعزام شده است.

این تصمیم پس از آن گرفته شده که نیروهای ترکیه و مخالفان سوریه بیش از 40 بار اطراف شهر عین العرب را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده‌اند.

پیش از این، جنگنده‌های ترکیه فرودگاه نظامی منغ را که نیروهای نظامی سوریه در آن مستقر هستند بمباران کرد.

از سوی دیگر، «اولیگ ایگوروف»، رئیس مرکز روسیه‌ای آشتی در پایگاه نظامی حمیمیم خبر داد که افراد مسلح جبهة النصره دو حمله به مناطق کاهش تنش در ادلب انجام داده‌اند.

وی شب گذشته (یکشنبه شب، 27 نوامبر) اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته در منطقه کاهش تنش در ادلب از جانب نیروهای جبهة النصریه دو حمله راکتی انجام شده است.

صبح روز گذشته، خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد که ترکیه روستاهای زهیریه و خراب رشک در حومه حسکه را هدف حملات گسترده خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار داده که این حملات به منازل مردم غیر نظامی آسیب‌هایی وارد کرده است.

بر اساس این گزارش، همچنین روستای هوشان در حومه شالی رقه نیز هدف حمله قرار گرفته است.

ترکیه در روزهای اخیر حملات خود به اطراف حلب و رقه و حسکه را تشدید کرده و تاکنون در این حملات چند غیر نظامی کشته و زخمی شده و چندین خانه و تأسیسات شهری از جمله یک نیروگاه برق تخریب شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا