سیاسی

رایزنی شکری و المالکی درباره آخرین تحولات فلسطین و اسرائیل

وزرای خارجه مصر و فلسطین، آخرین تحولات فلسطین و رایزنی های کنونی برای تشکیل دولت اسرائیل و تاثیرات احتمالی آن بر آینده قضیه فلسطین را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: سامح شکری، وزیر خارجه مصر و ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین درباره آخرین تحولات فلسطین در سایه تنش های اخیر در اراضی اشغالی رایزنی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه مصر اعلام کرد که شکری امروز در قاهره میزبان همتای فلسطینی خود بود.

دو طرف آخرین تحولات فلسطین و رایزنی های کنونی برای تشکیل دولت اسرائیل و تاثیرات احتمالی آن بر آینده قضیه فلسطین را بررسی کردند.

المالکی به تحولات و وخامت اوضاع امنیتی در اراضی اشغالی در سایه روند فزاینده و سریع خشونت علیه فلسطینیان علاوه بر یورش های مکرر و هتک حرمت مکرر اماکن مقدس اشاره کرد.

شکری نیز بر نگرانی بسیار مصر از تحولات اوضاع در اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرد و گفت که مصر از نزدیک همه تحولات فلسطین و اسرائیل را دنبال می کند.

وزیر خارجه مصر بر موضع همیشگی مصر در حمایت از همه حقوق فلسطین به ویژه برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد و گفت مصر از هیچ تلاشی برای به کارگیری همه ظرفیت های دیپلماتیک خود برای تحقق این هدف دریغ نخواهد کرد.

شکری به تلاش های پیوسته مصر برای آرامش اوضاع و ازسرگیری مذاکرات برای صلح فراگیر و عادلانه براساس اصل ایجاد دو کشور و مصوبات قانونی بین المللی مرتبط اشاره کرد.

وزرای خارجه مصر و فلسطین ضمن بررسی اوضاع سخت اقتصادی و بشری مردم فلسطین، درباره هماهنگی تلاش ها در سطح منطقه ای و بین المللی برای بازگرداندن قضیه فلسطین به کانون اهتمام در سطح بین المللی رایزنی کردند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا