سیاسی

فلسطین: با کابینه جدید اسرائیل مناقشه با اسرائیلی‌ها به بحرانی با ابعاد دینی تبدیل می‌شود

وزیر خارجه فلسطین تأکید کرد که کابینه اسرائیل کابینه‌ای فاشیستی و کینه‌توز خواهد بود که با همه کابینه‌های سابق متفاوت است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه فلسطین تأکید کرد که کابینه اسرائیل کابینه‌ای فاشیستی و کینه‌توز خواهد بود که با همه کابینه‌های سابق متفاوت است.

به گزارش «القدس العربی»، «ریاض المالکی»، وزیر خارجه فلسطین، در دیدار با شماری از سفرای خارجی با اشاره به ترکیب کابینه جدید اسرائیل گفت که این کابینه با همه کابینه‌های سابق متفاوت خواهد بود و «کابینه‌ای فاشیستی‌تر و کینه‌توزتر تا بیشترین حد ممکن» خواهد بود.

او گفت که این بدان معناست که مناقشه فلسطین و اسرائیل از یک بحران سیاسی به بحرانی با ابعاد دینی تبدیل خواهد شد که مطلقا هیچ راه حلی نخواهد داشت و افزود که فلسطینیان نزاع خود با اسرائیل را صرفا سیاسی می‌دانند.

المالکی تأکید کرد که این کابینه را فردی افراط‌گرا و تروریست اداره خواهد کرد که نتانیاهو پشت او پناه گرفته تا احتمال بازگشت به مذاکرات و راه حل دو کشوری را از میان ببرد و اوضاع حاکم بر مسجد الاقصی را تغییر دهد و به ارتش و شهرک‌نشینان چراغ سبز لازم برای کشتن فلسطینیان بیشتر و رسمی شدن شبه‌نظامیان شهرک‌نشین را بدهد.

وی تأکید کرد که فلسطین از کشورهای عربی خواهد خواست که این موضوع را به صورت رسمی در شورای امنیت به بحث گذارد و افزود: «اجازه نمی‌دهیم تروریسم پوشش رسمی پیدا کند و یک تروریست مقام رسمی در اسرائیل شود».

وزیر خارجه فلسطین همچین خواستار به رسمیت شناختن فلسطین از سوی همه طرف‌ها شد و گفت که باید قواعد بازی را در این مرحله حساس تغییر داد و فلسطین را به کشوری دارای حق عضویت کامل در سازمان ملل تبدیل کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که منابع عبری از توافق «بنیامین نتانیاهو» با «ایتمار بن غفیر» عضو افراط گرای کنست برای واگذاری وزارت امنیت داخلی به وی خبر داده اند.

این توافق با واکنش های منفی در اسرائیل هم مواجه شده است.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا