اقتصادی

افزایش 30 درصدی مبادلات تجاری عراق و آذربایجان

سفیر آذربایجان در عراق از افزایش 30 درصدی مبادلات تجاری دو کشور در سال 2022 خبر داد.

میدل ایست نیوز: سفیر آذربایجان در عراق از افزایش 30 درصدی مبادلات تجاری دو کشور در سال 2022 خبر داد.

«نصیر ممدوف»، سفیر آذربایجان در عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که مبادلات تجاری عراق و آذربایجان در سال 2020 حدود 11 میلیون دلار بوده که این مبلغ در سال 2021 به 24 میلیون دلار رسیده و برآوردها در سال 2022 نشان‌دهنده افزایش 30 درصدی آن است.

او گفت که لازم است نشست‌های مشترکی میان بازرگانان عراقی و آذربایجانی برای گسترش مبادلات تجاری دو کشور برگزار شود و افزود که سال آینده عراق میزبان نمایشگاه بزرگ تولیدات آذربایجان خواهد بود تا تفاهمات لازم برای افزایش مبادلات تجاری دو کشور امضا شود.

ممدوف همچنین درباره ازسرگیری سفرهای گردشگری مسافران عراقی به آذربایجان گفت که بر اساس قوانین آذربایجان هر کشوری که 30 درصد شهروندان آن واکسن زده باشند پروازهایشان به کشور از سر گرفته می‌شود و این میزان در عراق هنوز 19.2 درصد است و منتظریم که حد نصاب لازم تحقق یابد تا پروازها ازسرگرفته شود.

وی گفت که سفر زائران آذربایجانی به عراق جریان دارد و حدود 20 هزار زائر از آذربایجان در مراسم اربعین مشارکت داشتند هرچند بسته شدن گذرگاه‌های مرزی عراق و ایران به روی زائران خارجی باعث کاهش مشارکت زائران آذربایجانی در ایام اربعین شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا