اقتصادیسیاسی

توافق درباره افزایش صادرات گاز ایران به عراق در سفر السودانی به تهران

وزارت برق عراق از توافق با ایران درباره حجم گاز صادراتی در سفر نخست‌وزیر عراق به تهران خبر داد و تأکید کرد که صادرات گاز ایران به عراق افزایش پیدا می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق از توافق با ایران درباره حجم گاز صادراتی در سفر نخست‌وزیر عراق به تهران خبر داد و تأکید کرد که صادرات گاز ایران به عراق افزایش پیدا می کند.

«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که این وزارتخانه تماس‌های بسیاری با سفیر ایران در بغداد و وزارت نیروی ایران درباره افزایش صادرات گاز ایران به عراق برای نیروگاه‌های برق داشته و خود را برای اوج مصرف در زمستان آماده می‌کند.

او گفت که این موضوع از مسائل مورد بحث در سفر نخست‌وزیر عراق به تهران بوده و وی یک پرونده کامل درباره نیازهای گازی عراق را به مقامات ایران داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که گاز وارداتی برای وزارت برق افزایش پیدا کند به خصوص که عراق در آستانه وارد شدن به مرحله اوج مصرف گاز است ضمن اینکه برنامه‌ای بزرگ و اضطراری برای تابستان نیز تنظیم کرده است.

سخنگوی وزارت برق عراق افزود که عراق و ایران توافقاتی امضاشده با تعیین دقیق مقدار گاز مورد نیاز در تابستان و زمستان دارد و در مذاکرات و هماهنگی میان دو کشور در بهترین سطح جریان دارد و تأکید کرد که در روزهای آینده مذاکرات مفصل‌تری در این باره با طرف عراقی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد که طرف ایرانی برای افزایش صادرات اعلام آمادگی کرده و توافق شده که گاز ارسال به نیروگاه‌های برق بر اساس نیاز اعلامی عراق و در زمان‌های مشخص انجام شود.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا