خبر اولسیاسی

رسانه رسمی سوریه: سرکرده داعش در عملیات ارتش سوریه در درعا کشته شده است

خبرگزاری رسمی سوریه تأکید کرد که سرکرده داعش که اخیرا هلاکت وی اعلام شده در نیمه اکتبر طی عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه داعش کشته شده است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی سوریه تأکید کرد که سرکرده داعش که اخیرا هلاکت وی اعلام شده در نیمه اکتبر طی عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه داعش کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام امنیتی در استان درعای سوریه تأکید کرد که «ابوالحسن الهاشمی القرشی» با لقب «سیف بغداد» که از وی «امیر داعش» یاد می‌شده همان کسی است که در عملیات «جاسم» به همراه همه یارانش در عملیات نیروهای ارتش سوریه کشته شد و دولت سوریه همان زمان این موضوع را اعلام کرده بود.

این گزارش افزوده که این عملیات در 15 اکتبر در حومه درعا انجام شد.

بر اساس این گزارش، این تروریست شهروند عراق بوده و مسئول اصلی عملیات ترور در مناطق شمالی درعا در زمان مسئولیت خود به عنوان سرکرده داعش بود.

روز چهارشنبه گروه تروریستی داعش از کشته شدن «ابوالحسن الهاشمی القرشی»، سرکرده این گروه تروریستی، در سوریه خبر داد و جانشین وی را نیز معرفی کرد.

ارتش امریکا نیز اعلام کرد که این تروریست شاخص در استان درعا و در حمله گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» کشته شده است.

در بیانیه داعش زمان و مکان کشته شدن سرکرده این گروه تروریستی اعلام نشده اما خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که او در نیمه اکتبر در روستای جاسم در استان درعای سوریه کشته شده است.

این منابع گفته‌اند که قریشی و چند تن از معاونان و نزدیک وی در یک مخفیگاه در یک خانه توسط نیروهای «ارتش آزاد» شناسایی شده‌اند.

«سالم حورانی»، از ساکنان روستای جاسم که در عملیات محاصره سه خانه که سرکرده داعش در آنها حضور داشته مشارکت کرده است، گفت که آنان پس از ورود افراد مسلح به مخفیگاهشان، خود را با کمربندهای انفجاری منفجر کردند.

گروه تروریستی داعش در مارس سال جاری میلادی رسما «ابوالحسن الهاشمی القرشی» را به عنوان سرکرده جدید گروه تروریستی داعش معرفی کرد و همزمان منابع عراقی جزئیات بیشتری درباره هویت وی منتشر کردند.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا