اقتصادی

همکاری فائو با عراق برای کاهش پیامدهای کم‌آبی و جلوگیری از خشک شدن تالاب ها

سازمان فائو بر ضرورت همکاری جامعه بین‌المللی با عراق برای کاهش پیامدهای زیست‌محیطی و کم‌آبی و جلوگیری از خشک‌شدن تالاب‌ها تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان فائو بر ضرورت همکاری جامعه بین‌المللی با عراق برای کاهش پیامدهای زیست‌محیطی و کم‌آبی و جلوگیری از خشک‌شدن تالاب‌ها تأکید کرد.

«صلاح الحاج حسن»، نماینده فائو در عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که این سازمان در ماه ژوئن گذشته خواستار همکاری جامعه بین‌المللی با عراق برای نجات مناطق جنوبی و به طور خاص تالاب‌های عراق از خطرات کم‌آبی و تغییرات آب‌وهوایی و شور شدن آب شده است.

او گفت که فائو با همکاری اتحادیه اروپا و وزارت کشاورزی عراق برای کمک به 5 هزار پرورش‌دهنده گاومیش در عراق همکاری کرده است.

الحاج حسن افزود که این مسئله نیاز به همکاری جمعی عراق و جامعه بین‌المللی دارد و نباید به برنامه‌های کوتاه‌مدت بسنده کرد بلکه مسئله تالاب‌ها و کم‌آبی در عراق یک مسئله‌ای است که برنامه‌های کوتاه و بلند و متوسط نیاز دارد.

وی تأکید کرد که فائو آماده همکاری با دولت عراق برای کاهش پیامدهای تغییرات زیست‌محیطی است.

نماینده فائو در عراق افزود که این بحران در کوتاه‌مدت تأثیرات منفی بر عراق به طور خاص در بخش‌های کشاورزی و تولید و ایجاد ریزگرد و کاهش کیفیت آب خواهد داشت و به معیشت برخی ساکنان عراق آسیب خواهد زد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا