خبر اولسیاسی

منابع غیر رسمی: بشار اسد پیشنهاد دیدار با اردوغان را رد کرد

خبرگزاری «رویترز» به نقل از 3 «منبع آگاه» خبر داد که تلاش‌های روسیه برای برگزاری دیداری میان رؤسای جمهوری سوریه و ترکیه با مقاومت دمشق مواجه شده است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «رویترز» به نقل از 3 «منبع آگاه» خبر داد که تلاش‌های روسیه برای برگزاری دیداری میان رؤسای جمهوری سوریه و ترکیه با مقاومت دمشق مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه، پیشنهاد دیدار مشترک با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را رد کرده است.

به گفته این منابع، دمشق معتقد است که انجام چنین دیداری موضع اردوغان را در انتخابات آینده تقویت می‌کند به خصوص اگر قرار باشد اردوغان در این دیدار موضوع 3.6 میلیون پناهجوی سوریه‌ای ساکن ترکیه را مطرح کند.

یکی از این منابع تصریح کرده: «دلیلی برای دادن امتیاز به اردوغان در آستانه انتخابات نمی‌بینیم، قبل از انتخابات خبری از روابط نخواهد بود».

این منبع افزوده که سوریه حتی پیشنهاد انجام دیداری در سطح وزرای خارجه را هم رد کرده است.

یکی دیگر از این منابع که «رویترز» از او به «دیپلمات مطلع از جزئیات پیشنهاد» یاد کرده افزوده که دمشق انجام چنین دیداری را در این مقطع بی دلیلی می‌داند و چیزی که الان می‌خواهد خروج کامل نیروهای ترکیه از خاک سوریه است».

هفته گذشته، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در سخنانی به مناسبت دیدارش با «عبدالفتاح السیسی» در قطر، درخصوص رابطه با سوریه گفت که احتمال عادی سازی روابط با سوریه در آینده نزدیک وجود دارد.

این همه در حالی است که ترکیه تأکید کرده که در حال انجام تدارکات لازم برای اجرای عملیات زمینی در خاک سوریه علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال و شرق سوریه است.

دولت ترکیه اعلام کرده که آماده مذاکره با دمشق در این باره است.

منبع
Reuters

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا