خبر اولسیاسی

بازداشت 185 لبنانی مظنون به همکاری با اسرائیل طی سه سال گذشته

منابع امنیتی در لبنان اعلام کردند که لبنان 185 فرد مظنون به همکاری با دولت اسرائیل را از زمان فروپاشی اقتصاد لبنان در سه سال گذشته بازداشت کرده است.

میدل ایست نیوز: منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که لبنان 185 فرد مظنون به همکاری با دولت اسرائیل را از زمان فروپاشی اقتصاد کشور در سه سال گذشته بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از این منابع گفت که این تعداد از متوسط چهار تا پنج بازداشتی در سال به طور چشمگیری افزایش یافته است.

یک منبع امنیتی دیگر گفت: این برای اولین بار است که افراد زیادی به اتهام همکاری با اسرائیل بازداشت شده اند و این به خاطر بحران است. هر دو منابع یاد شده به شرط ناشناس ماندن سخن گفتند.

لبنان از سال 2019 دستخوش یک بحران مالی و اقتصادی شدید بوده که باعث سقوط ارزش پول ملی این کشور شده است.

منبع دوم در عین حال گفت: این یک موهبت برای اسرائیلی ها بود که لبنانی ها را در شبکه های اجتماعی با آگهی اشتغال هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، یک فرد استخدام کننده با متقاضیان تماس برقرار می کرد در حالی که برخی از آنها نمی دانستند از سوی سرویس اطلاعاتی اسرائیل با آنها تماس گرفته شده است.

به گفته یکی از منابع یاد شده، از مجموع افراد بازداشت شده از سال 2019، گفته می شود تنها سه نفر قبل از این بحران با رژیم اسرائیل کار می کردند.

از این 185 نفر، تاکنون 165 نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و 25 نفر محکوم شده اند.

از میان مظنونان، دو نفر به صورت مستقیم با سرویس اطلاعاتی اسرائیل برای کار از طریق وب سایت آن تماس گرفته بودند.

یک منبع قضایی نیز چندی پیش به خبرگزاری فرانسه گفت که لبنان در سال جاری 21 نفر را به ظن جاسوسی برای اسرائیل بازداشت کرده است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا