سیاسی

سنتکام: «رفتار خطرناک» قایق سپاه ایران در تنگه هرمز در مواجهه با ناو امریکایی

سنتکام خبر داد که یک قایق گشتی سپاه ایران در مواجهه با ناوهای نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز رفتاری «غیرحرفه‌ای و ناایمن» از خود نشان داده است.

میدل ایست نیوز: ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) سه‌شنبه شب خبر داد دوشنبه شب، پنجم دسامبر، یک قایق گشتی سپاه ایران در مواجهه با ناوهای نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز رفتاری «غیرحرفه‌ای و ناایمن» از خود نشان داده است.

به گزارش «روسیا الیوم» سرهنگ جو بوچینو، سخنگوی سنتکام، این رفتار را «خطرناک» خوانده و آن را «شاهدی بر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه خاورمیانه» دانسته است.

بر اساس اطلاعیه سنتکام که سه‌شنبه شب، ششم دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، ناوهای آمریکایی لویس پولر و سولیوان در حال عبور معمول خود در آبهای بین‌المللی بوده‌اند که یک قایق گشتی سپاه به آنها نزدیک شده و «ضمن عبور از فاصله ۱۵۰ یاردی ناوهای آمریکا تلاش کرده با تاباندن نور مستقیم دید نیروی دریایی آمریکا را بگیرد.»

این اطلاعیه شرح داده که ناوهای آمریکا‌یی تلاش کرده‌اند با هشدار از طریق بلندگو و «دیگر شیوه‌های غیرکشنده» تنش را کاهش دهند و مسیر خود را بدون مشکلات بیشتر پیش بگیرند.

در ماه اوت هم مقام‌های آمریکایی اعلام کردند سپاه پاسداران یک شناور بی‌سرنشین این کشور در آب های منطقه را برای ساعاتی ضبط کرده، اما این حادثه با نزدیک شدن یگان‌های نیروی دریایی آمریکا بدون درگیری پایان یافته است.

منبع
RT

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا