خبر اولسیاسی

هشدار رئیس اسرائیل درباره شکاف بزرگ داخلی

رئیس اسرائیل تأکید کرد که این اسرائیل شاهد شکاف بزرگی است که ممکن است موجب تضعیف آن از داخل شود.

میدل ایست نیوز: رئیس اسرائیل تأکید کرد که این اسرائیل شاهد شکاف بزرگی است که امکان دارد گ تضعیف آن از داخل را موجب شود.

به گزارش «الجزیره»، «اسحاق هرتسوگ» رئیس اسرائیل در سخنانی در یک کنفرانس داخلی ابراز امیدواری کرد که اسرائیل یکپارچگی بیشتری پیدا کند و از سیاستمداران و هوادارانشان خواست که مسئولانه رفتار کنند.

او تأکید کرد که اسرائیل شاهد دودستگی خطرناکی است که آن را از داخل تضعیف می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که بسیاری از مقامات ارشد سابق و کنونی اسرائیل نسبت به فروپاشی آن علی‌رغم حمایت‌های امریکا و کشورهای غربی ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق اسرائیل، ابراز نگرانی کرده بود که این منطقه پیش از رسیدن به 80 سالگی از هم بپاشد و هشدار داده بود که تاریخ یهودیان نشان می‌دهد که حکومت آنان در طول تاریخ فقط 2 بار 80 ساله شده که در هر دو بار هم در دهه هشتم عمر خود از میان رفته است و اکنون نیز این نگرانی وجود دارد که درگیر نفرین دهه هشتم شود.

اسرائیل که مدعی است یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های نظامی و اقتصادی و صنعتی جهان را دارد، همچنان درگیر مقاومت فلسطینیانی است که خواستار بازپس‌گیری زمین‌های خود و تشکیل کشور مستقل خود در فلسطین هستند.

تفاهمات بنیامین نتانیاهو با احزاب راست افراطی اسرائیل از جمله واگذاری دستگاه امنیت داخلی به «ایتمار بن غفیر» که بسیاری مقامات ارشد اسرائیل او را یک فاشسیت و تروریست خطاب کرده اند افزایش نگرانی ها درباره آینده این منطقه را موجب شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا