اقتصادیسیاسی

بررسی مسائل آبی در دیدار سفیر ایران با وزیر منابع آبی عراق

وزیر منابع آبی عراق در دیدار سفیر ایران در بغداد خواستار افزایش همکاری‌ها در عرصه آب و مذاکره برای رسیدن به توافقات لازم در این عرصه شد.

میدل ایست نیوز: وزیر منابع آبی عراق در دیدار سفیر ایران در بغداد خواستار افزایش همکاری‌ها در عرصه آب و مذاکره برای رسیدن به توافقات لازم در این عرصه شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت منابع آبی عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که «عون ذیاب» وزیر منابع آبی عراق امروز (پنج‌شنبه 8 دسامبر) در دفتر خود در بغداد میزبان «محمدکاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد بود.

بر اساس این بیانیه، ذیاب در این دیدار گزارشی مفصل درباره وضعیت آب‌های عراق و رودخانه‌ها و آب‌های مشترک و وضعیت تالاب‌های عراق و تغییرات آب‌وهواای در کشور ارائه کرد.

وی همچنین بر اهمیت رسیدن مذاکره دوجانبه برای رسیدن به تفاهمات و توافقات مشترک مبتنی بر مبانی علمی و فنی دقیق به منظور تحقق شفافیت در این عرصه تأکید کرد.

وزیر منابع آبی عراق خواستار انجام دیدارهای مشترک و فعال‌شدن کمیته‌های مشترک در سطوح فنی و وزارتی به منظور مذاکره و رفع همه موانع همکاری بر اساس توافقات امضاشده میان دو کشور شد.

سفیر ایران نیز در این دیدار بر آمادگی کشورش برای همکاری با عراق با لحاظ کردن شرایط زیست‌محیطی حاکم بر کل منطقه تأکید و از وزیر منابع آبی عراق برای سفر به تهران دعوت کرد.

او همچنین تأکید کرد که ایران آماده حمایت از عراق در استفاده از روش‌های پیشرفته آبیاری و همکاری در ایجاد کمربندهای سبز در مناطق صحرایی دور از شهرهاست.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا