سیاسی

تاکید بارزانی و رئیس جمهور مجارستان بر تداوم حمایت ائتلاف بین المللی از عراق

رئیس اقلیم کردستان و رئیس جمهور مجارستان تداوم کمک و پشتیبانی ائتلاف بین المللی از عراق و اقلیم کردستان در مقابله با داعش و از بین بردن نهایی این گروه تروریستی را ضروری دانستند.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با کاتالین نواک، رئیس جمهور مجارستان دیدار و درباره روابط دوجانبه بین اقلیم و مجارستان گفت وگو کرد.

به گزارش شفق نیوز، دو طرف درباره روابط مجارستان با عراق و اقلیم کردستان، فرایند سیاسی و اوضاع کلی عراق، اختلافات بغداد و اربیل و گفت وگو برای حل مشکلات، جنگ با تروریسم و خطرات داعش، اوضاع آوارگان و پناهندگان و طیف های جامعه اقلیم کردستان رایزنی کردند.

بارزانی و نواک بر تمایل مشترک برای توسعه روابط و همکاری مشترک در همه زمینه ها تاکید کردند و تداوم کمک و پشتیبانی ائتلاف بین المللی از عراق و اقلیم کردستان در مقابله با داعش و از بین بردن نهایی این گروه تروریستی را ضروری دانستند.

رئیس اقلیم کردستان ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهور مجارستان، آن را دلیلی بر پشتیبانی از اقلیم کردستان دانست و از کمک های نظامی مجارستان از عراق و اقلیم کردستان در جنگ با داعش و کمک های بشردوستانه آن به خصوص از مسیحیان و ایزدیان تقدیر و تشکر کرد.

از طرفی دیگر رئیس جمهور مجارستان از نقش پیشمرگه در شکست داعش تقدیر و بر تداوم همکاری مشترک بین مجارستان و عراق و اقلیم کردستان در راه از بین بردن تروریسم، تاکید کرد.

وی داعش و تروریسم را خطری برای آزادی و دموکراسی دانست و همزیستی و مسامحه و حمایت از آوارگان و پناهندگان و طیف های جامعه اقلیم کردستان به ویژه مسیحیان و ایزدیان را تحسین کرد.

روابط عراق و اقلیم کردستان با کشورهای همجوار و منطقه، اهمیت حفظ ثبات و حاکمیت عراق، جنگ اوکراین و پیامدهای آن علاوه بر سایر مسائل دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا