سیاسی

بررسی روابط دوجانبه در دیدار رؤسای جمهور مجارستان و عراق در بغداد

رئیس جمهور عراق در دیدار همتای مجارستانی خود راه‌های گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار همتای مجارستانی خود راه‌های گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری عراق، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق امروز در بغداد میزبان «کاتالین نوواک» رئیس جمهور مجارستان بود.

در این دیدار سازوکارهای گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های گوناگون و ادامه هماهنگی در پرونده‌های مورد اهتمام مشترک بررسی شد.

رشید در این دیدار تأکید کرد که وضعیت امنیتی عراق در نتیجه فداکاری‌های ملت عراق در راه میهنشان و یاری دوستان عراق امروز تا حد زیادی بهبود  یافته است.

وی همچنین بر ضرورت افزایش تلاش های مشترک برای رسیدگی به وضعیت آوارگان ساکن اردوگاه‌ها و تسریع در حل و فصل این پرونده تأکید کرد.

رئیس جمهور مجارستان نیز با اشاره به روابط دوستانه دو کشور تأکید کرد که مجارستان امیدوار به تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع دو کشور است.

وی همچنین بازیابی نقش عراق در سطح منطقه و جهان را مهم دانست و بر حمایت کشورش از تلاش‌های عراق برای حفظ امنیت و ثبات تأکید کرد.

در این دیدار همچنین روابط فرهنگی عراق و مجارستان و وضعیت دانشجویان عراقی که در این کشور تحصیل می‌کنند و امکان افزایش تعداد آنها و نیز افتتاح پرواز مستقیم بغداد به بوداپست بررسی شد.

رئیس جمهور مجارستان همچنین از همتای عراقی خود برای سفر به بوداپست دعوت کرد.

 

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا