اقتصادیسیاسی

نشانه های تشدید تنش سیاسی در کویت در پی کمبود فزاينده دارو

روزنامه القبس گزارش داد که بحران کمبود دارو در کویت و شدت گرفتن فعالیت مجلس برای پیگیری موضوع، استيضاح دوم از دولت را کلید می زند.

میدل ایست نیوز: روزنامه القبس گزارش داد که بحران کمبود دارو در کویت و شدت گرفتن فعالیت مجلس برای پیگیری موضوع، استيضاح دوم از دولت را کلید می زند.

بر اساس این گزارش، مجلس ملی کویت در برنامه نشست خود که قرار است روز سه شنبه آینده برگزار شود، دو درخواست برای تعیین تکلیف کمیته سلامت مجلس جهت بررسی دلایل کمبود دارو که از سوی نمایندگان «سعود العصفور» و «جنان بوشهری» ارائه شده، گنجانده است.

جنان بوشهری نماینده مجلس کویت در نامه‌ای خطاب به مجلس شورای ملی گفت: با وجود اطمینان مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر وجود ذخایر دارویی کافی برای مردم، بسیاری از داروهای مصرفی در دسترس نیستند که این امر وضعیت بهداشت عمومی را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

وی همچنین تاکید کرد که کمیته سلامت تا جلسه آینده موظف به بررسی و ارائه گزارش از علل کمبود دارو در موسسات و مراکز بهداشتی خصوصی که شامل دلایل، نتایج و توصیه ها و مسببان این بحران باشد، است.

این نماینده مجلس کویت افزود که تمام اختیارات قانونی در صورت هر نوع شکست در انجام راه حل های دائمی که سلامت ساکنان کویت را حفظ می کند، در دسترس است.

همچنین فیصل الکندری، نماینده مجلس کویت، از شیخ احمد نواف الاحمد الصباح، نخست وزیر کویت خواست تا کمیته تحقیق درباره کمبود دارو و تخلفات در وزارت بهداشت تشکیل دهد.

فیصل الکندری افزود: قبل از استفاده از ابزار قانونی منتظر نتایج خواهیم بود. من همچنان دست یاری به سوی دولت به نفع کویت و مردم آن دراز می کنم و به تدریج از ابزار قانونی استفاده کرده و منتظر هستم اقدامات لازم برای رسیدگی به موضوع کمبود بیش از ۲۰۰ نوع دارو انجام پذیرد.

در همین حال، حسن جوهر، نماینده مجلس کویت پیش تر تایید کرده بود که بیش از ۲۰۰۰ قلم داروی حیاتی نایاب شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا