سیاسی

گسترش مبادلات تجاری محور دیدار السیسی و شی جین پینگ

رئیس جمهور مصر در دیدار با همتای چینی خود گسترش روابط دوجانبه در بخش های اقتصادی و افزایش همکاری ها در عرصه گردشگری و سرمایه گذاری را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور مصر در دیدار با همتای چینی خود گسترش روابط دوجانبه در بخش های اقتصادی و افزایش همکاری ها در عرصه گردشگری و سرمایه گذاری را بررسی کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در حاشیه نشست‌های ریاض با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین دیدار کرد.

در این دیدار روابط تاریخی مصر و چین و راه‌های گسترش آن در همه عرصه‌ها در چارچوب «شراکت راهبردی فراگیر» میان دو کشور بررسی شد.

السیسی در این دیدار بر هم‌افزایی پروژه راه ابریشم جدید با تلاش‌های توسعه ای مصر از جمله توسعه کانال سوئز تأکید کرد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که مصر میزبان گردشگران چینی بیشتری و نیز سرمایه‌های چینی بیشتر و اجرای پروژه‌های صنعتی و انتقال فناوری چین باشد.

رئیس جمهور چین نیز در این دیدار مصر را کشوری با فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری دانست و تأکید کرد که چشم‌اندازهای وسیعی برای گسترش همکاری‌ها و افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور وجود دارد.

در این دیدار همچنین تحولات خاورمیانه بررسی شد و شی جین پینگ در نقش مهم مصر در حفاظت از صلح و امنیت و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تأکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا