سیاسی

شی جین پینگ: نشست کشورهای عربی و چین یک رویداد محوری در تاریخ روابط دو طرف است

رئیس جمهور چین گفت که نشست کشورهای عربی و چین، یک رویداد محوری در تاریخ روابط کشورهای عربی و چین است و این رابطه را به سمت آینده ای بهتر می برد.

میدل ایست نیوز: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که نشست کشورهای عربی و چین، یک رویداد محوری در تاریخ روابط کشورهای عربی و چین است و این رابطه را به سمت آینده ای بهتر می برد.

به گزارش الجزیره، وی در سخنرانی خود در نشست کشورهای عربی و چین افزود که چین و کشورهای عربی نسبت به مسائل حیاتی دو طرف، به طور متقابل اعتماد دارند و از آن به طور ثابت حمایت می کنند.

وی تصریح کرد که منافع متقابل، قدرت پیشبرد روابط چین و کشورهای عربی است و گفت که 17 سازوکار همکاری بین چین و کشورهای عربی برپا شده و حجم مبادلات طی ده سال به 300 میلیارد دلار رسیده است.

شی جین پینگ ضمن اشاره به اینکه باید صلح در منطقه را حفظ و امنیت مشترک را محقق کرد، گفت که از مشارکت کشورهای عربی در ایجاد راه حل برای اختلافات در منطقه حمایت می کنیم.

رئیس جمهور چین گفت که باید به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهای پایبند باشیم و اظهار داشت که با اسلام هراسی یا ارتباط تروریسم با مذهب یا دین مخالفیم.

وی بیان کرد که قضیه فلسطین برای صلح و ثبات خاورمیانه مهم است و وجدان اخلاقی بشریت را مورد محک قرار می دهد.

شی جین پینگ با اشاره به اینکه در قضیه فلسطین باید قاطعانه به ایجاد دو کشور و اصل سرزمین در مقابل صلح پایبند بود، گفت که از برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای 1967 و عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت می کنیم.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا