سیاسی

مقامات و چهره های سیاسی عراق روز پیروزی بر داعش را گرامی داشتند

نخست‌وزیر عراق با انتشار توئیتی درباره سالروز پیروزی بر گروه تروریستی داعش این روز را «یادبود شجاعت و فداکاری» در عراق خواند.

میدل ایست نیوز: نخست‌وزیر عراق با انتشار توئیتی درباره سالروز پیروزی بر گروه تروریستی داعش این روز را «یادبود شجاعت و فداکاری» در عراق خواند.

او با انتشار توئیتی نوشت: «دهم دسامبر همیشه یادبود شجاعت و فداکاری در عراق خواهد بود».

وی از مرجعیت عالی شیعه بابت فتوایی که مسیر را به غیرتمندان نشان داد قدردانی و به همه کسانی که در این پیروزی سهیم بودند و خون های پاکی که خون در رگ‌های عراق و عراقی‌ها جاری کردند، ادای احترام کرد و گفت که این روز انگیزه‌ای مضاعف برای ساخت عراق و خدمت به ملتش ایجاد می‌کند.

روز پیروزی بر گروه تروریستی داعش در عراق به عنوان «یوم النصر» گرامی داشته می شود.

سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز گفت که این روز، روز شاخصی در تاریخ ملت عراق است که پس از ورود به نبرد ملی بزرگی به بلندای کوه ها و نخلستان هایش در میان ملت ها سرافراز شد و شوکت گروه تروریستی داعش را شکست و اراضی غصب شده همانند موصل و سایر شهرها را از چنگ این گروه تروریستی آزاد کرد.

وی افزود که این گروه تروریستی عذاب و گرفتاری های کم نظیری همچون قتل، هتک حرمت، غارت، اهانت به مقدسات به کشور و مردم آن چشاند.

الحکیم به حماسه آزادسازی سرزمین عراق که پس از صدور فتوای مرجعیت عالی دینی از نجف اشرف رخ داد، اشاره کرد و گفت که پس از آن نیروهای ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و الحشد العشائری و پیشمرگه و سایر نیروهای قهرمان شجاعت به خرج دادند و قهرمانی هایی را ثبت کردند که از ابعاد نظامی و امنیتی آن فراتر رفت و ابعاد بشری زیبایی نظیر در آغوش گرفتن آوارگان و حفاظت از ساکنان آن مناطقی بود که طی ماه ها درگیری های شدیدی را به خود دید.

رهبر جریان حکمت ملی عراق به این مناسبت تاکید کرد که حفظ این پیروزی کم اهمیت تر از تحقق آن نیست و خوشحالی و خرسندی بابت این پیروزی تنها با بازگرداندن آوارگان باقیمانده به مناطق اصلی خود پس از بازسازی آن و همچنین تداوم مبارزه با سران تروریسم و هسته های خفته آن و حفظ دستاورد امنیتی و از بین بردن فرصت برای هر کسی که قصد بازیچه قرار دادن امنیت و ثبات کشور را دارد، تکمیل می شود.

وی در پایان به مرجعیت عالی دینی که فتوای پیروزی را صادر کرد درود فرستاد و به خانواده های شهدا و مجروحانی که در پشت این پیروزی ها بودند، ادای احترام کرد.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق نیز ضمن تبریک سالروز پیروزی بر داعش، فداکاری های ملت عراق در مقابله با حمله سیاه به موصل، سنجار و سایر شهرهایی که از جنایت های داعش رنج بردند، را یادآور شد.

وی ضمن درود به ملت و همه نیروهای امنیتی قهرمان عراق که این پیروزی را محقق کردند و تروریسم را از بین بردند، رحمت و جاودانگی برای شهدای میهن و حافظان کرامت آن را خواستار شد.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز گفت که روز پیروزی بزرگ عراق بر داعش با روز جهانی حقوق بشر همزمان شده تا معانی شجاعت و انسانیت را در لحظه ای الهام بگیرد که نیازمند تکمیل پیروزی از سوی ماست، پیروزی ای که عراقی ها با همبستگی با یکدیگر و فتوای مرجعیت دینی در نجف اشرف محقق کردند.

وی خواستار بازسازی مناطق آسیب دیده از تروریسم، بازگشت آوارگان و تضمین حقوق شهدا و مجروحان و رعایت انصاف در حق خانواده مفقودین و تحقق عدالت شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا