اقتصادی

رشد 8.8 درصدی اقتصاد عربستان در سه ماهه سوم 2022

اقتصاد عربستان در سه ماهه سوم سال 2022 به طور سالانه 8.8 درصد رشد کرد که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته 7 درصد افزايش داشته است.

میدل ایست نیوز: اقتصاد عربستان در سایه بهبود فعالیت های نفتی در سه ماهه سوم سال 2022 به طور سالانه 8.8 درصد رشد کرد که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته 7 درصد افزايش داشته است.

به گزارش آناتولی، اداره کل آمار عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که رشد سه ماهه در این کشور نسبت به سه ماهه سوم گذشته 2.1 درصد افزایش یافته است.

در بحبوحه افزایش قیمت نفت و افزایش تقاضا برای نفت خام و فرآورده های آن از بازارهای اصلی، رشد فعالیت‌های نفتی در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.2 درصد افزایش یافت.

در حالی که فعالیت‌های غیرنفتی در این مدت 6 درصد و فعالیت‌های دولتی نیز 2.5 درصد رشد داشته در عین حال حکومت در حال بهبود تلاش ها برای تنوع بخشیدن به اقتصاد بدون نفت است.

عربستان در اعلام بودجه 2023 در هفته گذشته انتظار دارد که اقتصاد داخلی در سال جاری 8.5 درصد رشد کند، در حالی که صندوق بین المللی پول آن را 7.6 درصد پیش بینی کرده است.

این کشور با میانگین تولید روزانه 11 میلیون بشکه در شرایط عادی دومین تولید کننده بزرگ نفت خام در جهان پس از آمریکا است و با میانگین روزانه 7.5 میلیون بشکه بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان است.

تولید ناخالص داخلی کشور به نرخ های جاری در سه ماهه سوم به 1.036 تریلیون ریال (276.2 میلیارد دلار) رسید که از این میزان درآمد نفت خام و گاز طبیعی 35.2 درصد است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا